onsdag 7 september 2011

Mu

Hämtade Tripp från skolan och redan då vi stack oss in i matbutiken förstod jag att nu hade de där två större för mycket energi. Eftersom vi hämtade honom ovanligt tidigt idag bestämde jag mig i bussen där Trapp satt och gol fula ord att nu tar vi och stiger av bussen och går en liten promenad! Hade en alltför tung vagn och bara småskor men det var ingenting jämfört med friden och glädjen över att gå mellan åkrarna med vildingarna. Oj om man fick bo där i husen vid åkrarna, att få vakna varje morgon till vyerna, ha äppelträd på gården och perenner invid huset. Kära nån så jag längtar ibland.. Men nu, nu fick vi nöja oss med en avstickare bara. En promenad bara, en påminnelse om varför jag blev så glad då jag fick lägenheten här i huset för snart åtta år sedan, tänk att ha naturen nära fast man bor i huvudstaden.
En liten pojke vid en stor ko
hej bara! 
kalvarna var skillt,denhär hade visst lite kli-problem den försökte åtgärda där mellan träden
Kossorna blev inte rädda fast de rusade fram och tillbaka med en massa oljud

de var på helt galet humör
hälsade på några tusen gäss
galningarna dansade rumpdansen till de lugna ung-korna som bara glodde lite undrande
Hittade vackra men farliga svampar
förundrades över de vackra färgerna
dagens höjdpunkt nr.2 för Trapp
Han vågade till sist sig ut på de övergivna tågskenorna med Tripps stöd
och så kom den nya tvättmaskinen på kvällen.Den nya tvättmaskinen nr. 2. Den första var ju sönder, ja eller totalt tillbucklad, om ni minns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)