söndag 3 juni 2012

Det var städigt här igår

Eller nej, det var det inte, det var i förrgår på riktigt. Men så sa jag till svärsystern förra gången hon var här, att hon just missat städigheten med en dag. För det är så det funkar i detta hus. Egentligen var det så nu senast då jag städade inför Trapps kalas att den yngsta råddade i samma takt, om inte snabbare än jag hann städa undan. Jösses vilka nerver man får ha för att inte bli arg på ungen som tömmer just den lådan man nyss fyllt och ler brett mot en då man försöker förbjuda handlingen.

 För några dagar sedan ryckte jag upp mig och fixade balkongen i sommarskick, äntligen. Med "hjälp" av de yngre. Än fattas alla sommarblommor, har inte ännu kommit till någon butik där sådana säljs.
Till vänster om honom ser ni hans lotterivinst från "Kevätkarkelot" i parken. En liten vattenkanna med ett pytteägg och lite grönt inuti. Han ställer den här och där för att "göra det fint". Älskade barn! 

Fem minuter senare var där inte lika städigt längre.. Men en bra lek på gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)