fredag 29 juni 2012

Midsommaren

Det blev än en lugn midsommar i stan för oss. Vi hade ingen bil att låna och egentligen inte heller någon större lust att åka någonstans.Så vi köpte kol och mat och släpade den lilla fina (lila!) bollgrillen till palstan. Om inte mina nerver sku vara så slut sku det ha varit en riktigt lyckad dag. Nu har jag bara varit alldeles för mycket ensam med gänget och tog alla motgångar lite väl hårt. Blah. Men de lugna stunderna då solen värmde var nog livet inte ändå helt uselt. Tvärtom.
Det blir liksom aldrig fel då man grillar. Mina män fixade den delen av maten.
Så hade vi en god sallad också, med egen sallad, men ingen var så väldigt intresserad av den.
Det fanns pumpar, och diken och ämbaren. Vatten!!
Försökte få bort dem ur diket

Men så plötsligt hördes ett gällt skrik. Han hade ramlat ner i ett mindre dike utan vatten. 

Jag band en midsommarkrans
som de fick låna 


Vi gick omkring på det lugna området och njöt av allt vackert, klättrade på det lilla berget och byggde lite på kojan i skogsdungen innan klockan var så mycket att det var dags att börja gå hemåt.
           

Fast det blev en långre paus vid hoppbanan då det sku blåsas såpbubblor i mängder
 Så fick vi dem i säng och jag gick då till palstan på snabbkoll för att se att ingen var där och plockade lite mat åt sig i fyllan som det hänt tidigare år. Ja och så kom jag då hem och märkte hur det var ställt med Kokis. Då jag fångat den nästsista lilla fisken var solen redan på väg upp. Vackert men inte så bra i en barnfamilj..

 Följande dag regnade det. Regnade och regnade ännu lite till. På kvällen fick jag nog av livet inne med tre barn och klädde på mig mina regnkläder och gick till palstan.
Snygga påsar under ögonen. Little miss sunshine liksom.
 Men i stövlar och regnkläder passade bra att ta itu med projektet som väntat sedan vintern, tömma och putsa groddammen.Nu ser man grodorna också. Vet dock inte om de är så glada, det är ju tryggare i smutsigt vatten där ingen ser en..

4 kommentarer:

  1. Du är så fin i din vackra midsommarkrans!

    SvaraRadera
  2. Det var ett väldigt regnIT midsommarafton det :( men men vad ska man göra liksom.

    På med gearet och va ute medans man kan, antar att det är midjemodell du har på byxorna? :)

    SvaraRadera
  3. Ja i år var det ju det, detta inlägg är ju från 2012. :D Men ja, ute kan man alltid vara, bara man har rätt klädsel. :) Och jo, det är nog midjemodell!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)