lördag 16 juni 2012

Vi var och shoppade

Med mamma, i början av veckan. Skor? Kläder? Vad? Jag hör hur ni alla undrar. Nå nej, sommarblommor såklart!! SOM jag väntat på denna utfärd! Det har varit en massa annat här innan och så fick jag upp min 30-årspresent av sambon först förra söndagen, en låda som rymmer två balkonglådor (det blev ju lite problematik med hur man sku få upp dem då vi fick inglasad balkong). Nu fick jag dessutom välja blommor och låta finaste mamma betala (också det var en present ). Härligt! Fast härligt var det nog redan att komma iväg till Plantagen utan barn! Att i lugn och ro strosa runt och insupa färgerna och dofterna. Någon helt lätt uppgift var det inte heller att hitta passliga blommor till den numera heta balkongen.
Detta får bli före bilden (hoppas vi). Jag tänker mig lite mer frodigt om några veckor då allt blommar.
Men fint är det redan nu!
De gula i övre vänstra hörnet sku egentligen vara i lådorna de med, men redan första morgonen såg de ut att dö så jag flyttade dem hit där solen lyser en lite mindre stund. Men nej, idag ser de nästan döda ut, får nog bara föra dem till någon skuggig plats på palstan tyvärr. :(  Eldkronan nere till v. hittade jag tyvärr bara en av. Helt ljuvligt vacker blomma!! O den verkar inte ha nåt emot lite värme den.
Så bara måste jag få denhär skönheten. Fast jag hoppas den sku övervintra på palstan, då sku jag vara lycklig! 

Den passar fint bland taklökarna och de andra stenväxterna. Lavendeln börjar också ha knoppar, härligt! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)