söndag 10 juni 2012

Om att förbereda sig

Ja inför släktfest. Som går av stapeln om några timmar. Får se om jag överlever med äran i behåll. Kan man liksom vara tröttare?! Jag som sku SOVA då den yngsta också var över natten hos svärföräldrarna. Tror ni jag hann med sådant? Nej! För allt gick åt skogen med mitt bakande inatt. Det började med ett kilogram socker som flög över arbetsytor (icke tomma sådana) och golv. Då jag sku skära tårtan i delar märkte jag att den var alldeles kladdig inuti. Eftersom jag då inte längre hade mer socker eller kakako så fick jag bara bita i det sura äpplet och stoppa tillbaka samma kaka i ugnen. Gissa om moussen som sku in i mellan blev fluffig. Nej. Den flöt omkring den med, kanske bara för att få mig att känna mig desperatare än innan. Nå, går den inte att äta får man väl bara lov att skratta åt eländet. Nu, fixa, fixa. Hörs senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)