måndag 4 juni 2012

Pippin

Nej, egentligen talar jag aldrig om pippin. Men nu är det så att jag inte vet namnet på fågeln på bilden. Kanske du vet?! Hur som hellst såg jag dessa vackert färgade fåglar i den stora pölen invid palstorna, pölen som nu varit där sedan hösten och är full av olika fåglar. De tror väl det är en sjö, antar jag, för den börjar vara i den storleksklassen så småningom..

Edit: Det är tydligen en skedand.
Min kompis på palstan hänger fortfarande med mig varje gång jag är där. Här uppe på min ingångs"port".

2 kommentarer:

  1. haha... hos oss är det alltid fåglar! Och är de vit är de fiskmåsar... :) Annars bara fåglar :) Ser fram emot att Amanda ska börja skolan - tänker plöja igenom hennes skolböcker sedan :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror du får vänta ännu ett par år innan du blir klokare på fåglarna, har åtminstone inte ännu sett skymten av sådana kunskaper på ettan. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)