lördag 23 juni 2012

Håll tummarna uppe

För att vår vackra guldfisk Kokis ska överleva natten.
Tripp fick den till sexårspresent för två och ett halvt år sedan. Nu tänkte Trapps födispresenter ta kol på den genom att tugga på dens fjäll och dens fenor. Jag har inte riktigt hunnit sitta och SE på fiskarna på en tid men ikväll då jag kom hem från palstan mitt i natten (ungarna somnade sent) märkte jag att Kokis flöt omkring konstigt. Då tittade jag på den och märkte att de tuggat sönder hans stjärtfenas "rot" och den ser lidande ut medan den flyter upp och ner i akvariet.
Vi bytte vatten till lite svalare (det är väldigt varmt här inne så det tidigare vattnet var lite väl varmt). Lagade en hel mängd hål i ett plastämbare och sänkte ner det i akvariet och flyttade över fyra "dumma" fiskar i det. En gömmer sig fortfarande någonstans i akvariet. Men den gömmer sig för bra för mig. Akvariet är stort och det finns en massa växter och gömställen. Vågar inte flytta på mangovre"stocken" på bottnet då den då kan bli kraschad ifall den gömmer sig undertill. Nu får man bara hoppas på det bästa!

Från ännu mindre än detta:
Till detta:
och ännu större. På två och ett halvt år. De är sådana personligheter.

Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Hur gick det? Hoppas att han klarade sig!

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken, skrev om fortsättningen i ett eget inlägg. :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)