måndag 4 juni 2012

Vårt veckoslut

På lördag morgon lämnade vi far och (yngsta) son hemma och åkte iväg på vårfest. Vädret var allt annat än festligt och jag tyckte så synd om alla som sku fira med stora fester och planerat härligt utehäng. Regn och blåst var dagens tema och vi gick hemifrån ordentligt påpaltade med stövlar och paraplyn. Ändå hackade stackars Trapp tänder då vi tappert kämpade mot skolan.

Festen var fin men lite sorlig. Det var flera som sku lämna skolan av lärarna, bland annat rektorn själv. Också i klassen var det ett par som hamnade ta farväl och tårarna rann. Men programmet var fint och då jag bara hade den stora (snart femårige) pojken som sällskap fick jag för första gången på flera år bara njuta av festen, sittande på en bänk, utan att springa runt och hyssja.

Mitt sällskap

En nöjd pojke efter första avklarade skolåret
Mina stiliga söner
På kvällen gick jag till palstan för att jobba. Fick äntligen bönlandet vänt och bönorna planterade, och en hel del annat gjort. Men nu börjar det nog bli lite bråttom att få allt sått så man ska hinna få skörd också innan det blir för kallt.

Norrskens azalean har slagit ut sina fantastiska blommor

Ännu liten (uppe i vänstra hörnet) men tro mig, jag njuter av varje utslagen blomma.
Här ser ni hur dammomgivningen såg ut senast, nu är det redan rätt mycket grönare.

På söndag var det sedan dags att träffa pappas kusin med fru som kommit för att hälsa på ända från Frankrike. Massor med god mat och livat (ja det var mina söner som var de som var livliga..). Gästerna verkade riktigt trevliga och jag hoppas de nu får njuta av lite vackrare finskt väder innan de åker hem igen i slutet av veckan.
Agenthundarna A & E  i farten på de nylagda golvet i morföräldrarnas kök.
Veckolslutet gick med fart. Men det gööör inget, för nu har vi ju loooov!!! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)