lördag 30 juni 2012

Min baby

Ett år och nio månader idag. Alltså inte riktigt baby längre.
De äldre åkte igår kväll iväg till Esbo för lite lov hos farföräldrarna så det vara bara vi två idag. Mot kvällen tog vi en tur till butiken för att köpa lite picnicmat och så traskade vi vidare mot palstan. Att det kan ta länge att gå en km i sällskap av barn. Om barnet ens sku kunna gå åt samma håll som man vill, men nej, med jämna mellanrum måste det spurtas iväg åt det motsatta hållet. Bara för att man kan. Han lekte rätt snällt en liten stund med alla leksakerna, utan att någon ryckte dem ur händerna på honom (som det brukar gå om Trapp är med) och så skuffade han en god stund omkring på en liten skottkärra på grusgångarna innan han rymde iväg. Då blev det dags för pastejer och saft. Just då började det dock regna. Så jag grävde fram paraplyet ur verktygslådan och så satt vi "romantiskt" under det. Ja för det kändes lite romantiskt att sitta där med sin sötnos under ett litet rött paraply. Då regnet inte ville upphöra blev det dock rätt fort att slänga upp en vilt protesterande unge i manducan på ryggen (för jag trodde han sku gilla det mer än att bli fastspänd i vagnen vilket han hatar för tillfället. Men nej, han vrålade hela vägen hem, nästan. Hundra meter innan vi var hemma så verkade han fatta att det kanske ändå inte var världens sämsta plats, att sitta där på mammas varma rygg med ett skyddande paraply ovanför.


Eftersom han inte sov dagssömn idag fick jag tom. honom i säng efter gröten, före nio och han somnade på fem minuter då jag sjöng för honom! Utan att ammas. Utan att trilskas och bli arg. Utan hoppslott i sängen och rymningsförsök. WOW! Nu hoppas jag att han kanske sku sova lite bättre inatt annors också! Min fina,fina parvel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)