onsdag 27 juni 2012

En grop i mullen

Ja någon hade igen varit på min palsta förra veckan. En tom grop där min födisblomma en gång varit, Nya guinea Lisan jag fick av svärmor. Tydligen hade en grannes tagetes också blivit bortförd samtidigt. Är så trött på att folk inte visar någon respekt för andras egendom! Nu är jag hela tiden orolig för vad som försvinner följande gång..

Bara ingen märker nattviolerna som doftar helt magiskt. Eller orkidéerna. Det får bara inte hända!!

Sex små orkidéer, tre nattvioler som vinner alla parfymers dofter.  Mina små skatter.

5 kommentarer:

  1. Ja men fy sjutton vilken stil! Usch, att gå och gräva upp nån annans planteringar :O

    SvaraRadera
  2. Fy för klåfingriga männsikor.

    Nattvioler kom gubben in med till min födelsedag. Märkte att det kommer mer och mer här på berget. Doften är himmelsk!!

    SvaraRadera
  3. Men vad ÄR det med folk!!!??? Hoppas de blir fast och att du får ha resten av dina fina vackra blommor och allt annat i fred!

    SvaraRadera
  4. Vad ÄR det för idioter!!!?? Blir för tusan helt mållös....

    SvaraRadera
  5. Ja man undrar lite var nåt gått snett här. Har nog mången gång funderat på små skyltar med förbud,men egentligen tror jag inte det gör någon skillnad. Har man ingen respekt hjälper väl tyvärr inga skyltar heller. :(

    V- oj sådan tur ni har! Här finns nog inga vilda på området. Dessa är importerade från Ingå. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)