söndag 19 maj 2013

Att insupa våren

Gick en liten tur till närskogen på tisdag kväll, innan jag fortsatte mot palstan. Där är så magiskt nu, med alla de nykläckta, ljusgröna blad. Och kvällssolen, kära nån, ljuset! Feelisen!

I diket intill skogen såg jag detta. Flera meter med grodyngenhög. Det var lager på lager med yngel på varandra som sprattlade utan att komma nånvart. Häftigt. Lite småäcklig.

Undrar hur många av dessa som klarar sig upp till vuxen grodålder.
 Hoppas det blir mycket bär i år!
 Det är inte precis klart vatten, men det gör inget då den blå himlen speglar sig i det gyttjiga vattnet.Vackert!
 Åkern hade de just vänt. Den mörka jorden får det ljusgröna gräset att se ännu mer levande ut.
 Och jag är bara så nöjd med vår hemtrakt! Tänk om man på riktigt sku få ha sådanahär vyer från fönstret på morgonen. Jag drömmer och drömmer. Men nöjer mig med denna hemknutskärlek fram till dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)