lördag 25 maj 2013

Veckoslutet i (blom)bilder

Han var ju borta,sambon, i slutet av förra veckan. Jag tog alltså igen förlorad palstatid på vekoslutskvällarna. Väntade på regnet som utlovats, men det kom inte riktigt, förrän på lördag kväll. Då kom det sen med dunder och brak och jag cyklade hem med hjärtat rätt högt i halsgropen då blixtarna började vara lite väl ovanför..
Hemma väntade också en vaken liten unge. Han har hittat på ett bra sätt att få tumistid med oss. Han bara babblar och petar på bröderna då de redan somnat, så han får stiga upp till sist. O som han brukar njuta! Nu fick han då kolla på åskan med mig från vår balkong. Vi gillade spektaklet båda två! Det är nog nåt så häftigt med åskan, bara man känner sig trygg. Då den dragit sig lite längre tillbaks hade jag tänkt se på Eurovisionerna, men det blev inte riktigt till nåt. Halv elvatiden såg jag blinkljus lite längre upp på vår väg. Två ambulanser, en brandbil och två polisbilar. En buss med blinkljusen på ett par tiotalsmeter längre bort och ett par ben som lång vid vägkanten. Det gick kalla kårar igenom mig och jag kunde inte slitas från fönstret innan de åkte iväg,med blåljusen på, som tur. Följande dag kollade jag på alarmcentralens sida vad som hänt. Tydligen hade en ung man promenerat på trottoaren. Då bussen åkte förbi hade han rusat emot framdörren så han hade slagit sig i huvudet och fallit medvetslös. Ögonvittnen hade sagt att det sett självdestruktivt ut men alkohol hade också varit inblandat, det kan ju hända att han bara ville stiga på bussen (i farten då..). Som tur verkar han endå ha äverlevt. Usch.

På söndag var jag redan myggbiten. Så då är det väl dags att deklarera att sommaren är här!

Tog en del bilder också under veckoslutet. Av blommor. Såklart.
Äntligen, en ståtlig rad med så vackra tulpaner under vinbärsbusken. 

förgätmigejn hade slagit ut ordentligt

små, söta narcisser jag helt hade glömt att jag någon fått och sedan planterat slog ut i blom

och dessa jag någongång fick av svärmor har spridit sig som tokar. Nätta tokar.

Mitt barkparti är jag också nöjd med. Förra årets projekt var det visst. Funkar rätt bra!

Rabarberbuskens sällskap

och dessa lite speciella vid den större komposten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)