torsdag 9 maj 2013

Grilldag

På fredagar är det grilldag i parken. Helt super idé! Vi har inte utnyttjat chansen på en längre tid nu, förra året var vi ju där nästan varje fredag, soliga som regniga. Men nu senaste veckan hade jag köpt korvar och majs och vi gick nöjda iväg i solen! O vilken fin dag det blev!

"vår" grill! Nuförtiden vågar jag vända på gasen och allt.. 

De små älskar majs!
(Vet någon förresten var man kan få köpa fler sådanadär majshållare man ser att han håller i? Våra sista håller på att går sönder och jag gillar dem så mycket att jag behöver fler!)

Vi råkade tom. ha saft på burk hemma så det blev extra lyxigt! 

och medan jag pratade med mammor, pappor och parkansvariga hade ungarna så roligt med sina vänner!  
Efter att ha pekat ut lite gäddor åt ledaren så tog han skolbarnen på gäddbongarutflykt. De var väldigt ivriga! På måndag hörde jag att utflykten dock slutat med att någon av barnen skuffat i ett annat. Lite som jag gissade, att inte alla kommer hem torra..
Så bor du i närheten av Viks park rekommenderar jag varmt att du tar mat och barn och kommer och umgås på fredagar! Vi ses där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)