lördag 4 maj 2013

Ett farväl för en tid igen..

Hon hann se oss igen, systra min, innan hon idag åkte tillbaka till Kina. Igår på eftermiddagen kom hon för att hälsa på vildingarna igen. Roligt! Hon är nog alltid så fullbokad då hon är på besök att man får se det som en ära att hon hunnit förbi två gånger denna vecka!

Gruppbilderna lyckades pikulite bättre denna gång. Men den lilla vägrade vara med.. Det är lite av en konst att få tre barn, lyckade, på samma bild!

Jag stekte en hög vofflor. Fast jag ätit dagens bulla redan på familjecafét på morgonen. Det lönar ju sig att få gäster oftare. Huset har jag verkligen kämpat med denna vecka och så får man bjuda på (och alltså äta!) gott med gott samvete.

mat och prat <3 innan vi måste ta farväl för en tid igen. 
 Så sku vi iväg på bio med Trapp. Hade köpt sådanadär julbiljetter av en på området för halva priset. De gick då ut igår. Det sku bli hans första biobesök och vi var taggade. Ipi körde oss till stan och vi var ute i god tid, nästan en timme innan föreställningen började. Men vilken kö! Har aldrig sett på maken! Alla hade tydligen samma plan, att använda biljetten på sista dagen.. Detta hade jag inte räknat med på en torsdag kl.18 efter första Maj dagen innan..
Kön ringlade som tur fort framåt. Glatt gick vi fram till kassan. 
Två biljetter till Croodit, tack! 
Tyvärr, det finns inte två lediga platser bredvid varandra kvar. Sa hon bakom disken. NEEEEJ! O ingen annan barnfilm gick den kvällen, och inte heller på den andra bioteatern i stan. Så jag fick böja mig ner och berätta det åt den lilla förväntansfulla pojken. Ansiktet skruttades ihop. Och jag brast. Jag kan inte med det där skruttansiktet. Då han, den lilla tuffisen ser ut så, då är det illa. Den genomträngande besvikelsen som skär igenom hjärtat på en. Fruktansvärt. Så det rann en del tårar på mamman där i folkvimlet medan jag upprepade förlåt tills han sa att han "ger köniin" om jag säger det en gång till.
Jag frågade vad som sku hjälpa honom att bli glad igen. En shake och lösgodis. Nå ni förstår säkert vad vi gjorde..
gick till maccen och makuuni.. :D
Hur kan han ha blivit sådär stor redan?

Så yrade vi lite i Kampen för att hitta Lidl för att kpa fredagsmysets pizza. Men tänk. De var slut! Lika som joughurtarna han sku ha velat köpa där. Kändes som en lite dålig turs dag.. Men vi lät oss inte besegras utan åkte metro till Hertonäs där det finns en till Lidl. Han hade nog velat åka metro lite till..
 Efter vårt snabbesök till butiken gick vi till busshållplatsen. Bussen hade just gått. Nå. Solen sken. Vi var på tumis och det stod folk i rad och tvättade bilar på bensinstationen bakom våra ryggar. Han vill absolut också tvätta Ukkis bil (för de kan ju göra det hemma på gården). O så tänkte vi missa nästa buss också då jag tog fram kameran..
som tur var vi inte de enda som sku stiga på.
Väl hemma igen köpte jag direkt biljetter till nästa tisdag, då mamma kan vakta de två andra. Man kunde nämnligen göra så med julbiljetterna, köpa biljett enda fram till nästa torsdag, om man gjorde det igår! Så nu hoppas vi det inte dyker upp nåt oväntat och att det blir en super upplevelse för den fina ungen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)