lördag 18 maj 2013

Nånslags vårfest

Inte vårfest, men vårstund, kallade de det vad vi hade i klubben förra tisdagen. Samtidigt var det också äntligen dags för fotografering. Kära nån så det blir dyrt med bildpaket, magnet (visst måste Trapp ju också få en då Tripp har redan tre på kylskåpsdörren) och ännu syskonbild. (TIO euro för EN bild, tillåt mig sucka högt och ljudligt!) Men nog måste man ju ha bilder att se på och drömma sig tillbaka med i framtiden.

Det var nog den sämsta vårfesten jag varit på. Två klubbgrupper och kaos. Inget progam egentligen utan alla sprang omkring och barnmusik spelade ur högtalare medan alla bara tänkte på att hålla barnen rena,pigga och ogråtna  inför bildtagningen.  Ingen lätt uppgift.

Men jag som varit orolig över tårflödande, kunde ta det lugnt, som tur. Får se hur det blir nu de sista gångerna. Tårarna började ju rinna redan på busshållplatsen då jag fick meddelandet om när sista gången hålls. Det har varit så underbara år här i parken! Har absolut ingen som hellst lust att lämna det bakom mig.

Kompisarna Jan och Trapp. Tänk att Jan är ett år yngre. De är inte stora de våra.. 

Hans favoritflickor. Miina och Eevi. Fast hon i rött är nog favoriten. Lugn och snäll som få, det är det han gillar mest. 

Hoppas att någon bild blev bra. Det började med att Trull trillade bakåt på rygg. Tur slog han sig inte.

gruppbilden togs ute på bakgården i solskenet.

Så bjöds det på grillad korv, saft och kex.
Men en och en halv knackis per barn. Ojdå. Mina var ju hungriga

Det hela avslutades med sång och koreografi. Huvud-axlar-knä och tå.. Sötisarna!

Sen blev en del barn kvar i parken och hade jättefina lekar i buskarna. Det var Trapp och flickor och de kom så fint överens att alla föräldrarna var saliga!

Nog är det en fin park vi har!

och jag är så glad att han fått så många vänner som verkar gilla honom fast inte dessa egentligen gillar pojkar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)