lördag 11 maj 2013

Vänner

Jag är riktigt kass på att hålla kontakten med vänner jag. Det blev dåligt då första barnet föddes och livssituationen så annorlunda än alla andras i min ålder. Sedan dess har det varit illa. I nio år alltså. Uselt.

Men vissa har orkat. Hängt med lite vid kanten av ens liv utan att ge upp helt. Linda är en sådan. Som man kännt sedan första klass,vuxit upp med, i livets alla olika skeden. Hon fick barn också då Trapp föddes, alltså 2007 och följande 2010, samma år som Trull. Roligt sammanträffande och roligt för barnen med jämnåriga vänner. Också Tripp brukar trivas med gänget helt bra fast han stackarn är lite äldre. Och fast vi ses så sällan och inte rings mer än ibland (jag brukar inte ens försöka prata i telefon då barnen är med) känns det alltid som om man fortsätter där det tog slut,ärligt och utan krumelurer.

Nu sågs vi igen på torsdag. Hela gänget hos dem. Vi hade med oss sparkbräden och balanscykeln. Fick kanske några blickar på bussen..

Eftersom solen sken och pojkarna var rastlösa blev vi genast på gården då vi kom fram. Och det var nu det enda rätta i det underbara vädret! Vår gott folk, vår! Vilken mysig gård också! Välskött med blommor och gungor och tom. en lekstuga! Och vindstilla! Jag satt i ärmlöst. En vecka sedan funderade jag ännu på vinterrock då jag gick ut..

Tycker det är så härligt att våra barn fyller upp en gård såhär. Tre pojkar och två flickor samt en som borde födas vilken dag som hellst. Man får ju bara vara stolt över dessa fina ungar! <3
i lekstugan låg en modig mamma och ruvade. Inte kanske det ultimata stället att bugga bo på..

svettiga scoottare tar en drickspaus i den ena gungan.

Tänk om man kunde sitta såhär på vår gård också. Får nog börja leta lite aktivare efter nytt boende tror jag. Fast gungan tänkte ju välta och Linda falla i marken då barnen blev lite ivriga med att ge fart.. :D

kompisar

och mera vänner. Söta, små vänner. 

Trull visade nyupptäckta konster. Jag är stolt! Han glider duktigt kortare stunder!

För första gången på länge lekte våra två äldre också tillsammans utan dessvärre bråk. De hade en gemensam plan och lekte snällt med dinon i tornvärlden de byggt. Underbart! 
Då vi kom in några timmar senare var det vrålhungriga barn som högg i mellanmålet för ovanlighetens skull.

Har du eller någon du känner förresten en lila Tripptrapp till salu nu eller om några månader så hör av dig! Kan antagligen hämtas tom. lite längre ifrån Helsingfors då det letats så länge efter en för att fullborda färgskalan..   

Så var det musicerande och fri lek som gällde tills klockan var närmare sovdags. Är alltid lika glad då pojkarna leker med flickorna. Det blir så annorlunda lekar än de leker hemma, det gör dem gott och de verkar också själva njuta för fulla muggar!
 
Tack snälla ni för att vi fick komma och träffa er igen! Hoppas vi snart ses igen och jag får snusa nyfödd sötnos då! Lycka till då det gäller! <3 Tänker på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)