torsdag 2 maj 2013

En syster på besök

Hon kom på besök från Kina igen, förra veckoslutet. Sku visst gå på lite möten och ha en Vappenfest. Lite olika världar vi rör oss i,kan man säga.. Jag har inte flugit sedan Tripp var lite på 1 1/2 och vi hälsade på mina farföräldrar i Frankrike.  På söndag kom hon och mamma på besök. Systra min, Ipi, hade redan i förväg "beställt" muffinsar, hon hade ju trots allt födelsedag veckoslutet innan då hon ännu var ensam i Kina.


Morgonen började uselt. Som så många andra morgnar på sistone. En viss nästan sexåring går tydligen igenom nånslags livskris och ingen undgår hans vrede (och retande) från det att han slår upp de stora blå på morgonen.. Denna morgon började alltså med ordentligt bråk. Men muffinsarna sku bakas!

Jag fick testa min nyinköpta minimuffinsform. Äntligen! Som jag väntat på att få äga en sådan! Ända sedan vi blev bjudna på minimuffinsar på mammapappapicknicken för ett par år sedan (linken för till förra årets picknick) som Charlotte  bakat har Tripp önskat sig sådana till sin födelsedag. Och jag har hamnat neka honom då de bara blivit till en enda jättestor muffins (med små muffinsformar under den stora plattan..) utan bakform. Men NU hittade jag en på Stocka för en tid sedan. Hurra!

Då de fick slicka i sig resten av frostingen med sked (för det blev över en hel del) var vi redan alla på bättre humör. Det är inte alla dagar man får äta socker till morgonmål. Sambon steg tom. upp och undrade hur det var så lugnt i huset. Måste kanske mata i dem bara socker oftare..

O oj vad goda de blev. Men vad kan nu gå fel om man sätter i nästan en hel platta choko i smeten, plus lite pätkis. Satt också pätkis i frostingen och tyckte det blev jättegott! Tripp beställde redan likadana till sin födelsedag. Det är bara lite dåligt då jag brukar smälla ihop smetarna på rätt fri hand utan att skriva upp destu mer. Men detta var nu inte så svårt att minnas, inte ens fast födisen är först i slutet på Oktober..
 Så "kafferepade"vi då de kom på besök på eftermiddagen. Tänkte bara inte få in barnen (och sambon!) då de höll på och plutade i ån för att kolla på gäddorna.
 Efter det fick Ipi fylla en hel del vattenballonger med sin gu´son.
 Hittade på ett rätt bra system dagen innan då jag tröttnade på att hela badrummet flödade över då de försökte klämma ballongerna på nån tratt fast i kranen, som då INTE funkade.
 och en präktig hög fick de ju gjort!

 Då de sku föras iväg från fotoshooten föll en på golvet i vardagsrummet. Tur för dem att inte den sprack!

Tur nog smäller de dem sönder bara i badrummet. Trapp hämtade ett par med sig då vi senare gick ut för att se på gäddorna då han lovade att sen själv städa rosk från naturen på städtalkot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)