onsdag 1 maj 2013

Som storebror

Själv är jag en slafsare. Skär maten innan jag sätter igång och äter med bara gaffeln. Men Tripp äter fint med kniv och gaffel, vare sig maten egentligen behöver skäras, eller inte. Nu har Trull insett detta och ska såklart, han också, äta med kniv och gaffel vid våra måltider. Problemet är då bara att han inte har någon skillnad vilken han sedan sätter in i munnen. Efter någon nervös måltid mindes jag att jag lagt ikeas plastbestick i deras lekkökslåda och hittade två plastknivar. Nu är både mor och sån nöjda.
min lilla, stora, pojke
Trapp älskar musik. Han lyssnar i timtal på musik från spotify, youtube och andra kanaler han så väl vid sina fem år redan kan navigera runt på trots att han inte egentligen kan läsa än. Nu har han upptäckt mina bärbara hörlurar och går ofta med dem på och sjunger med medan han leker. Nå. Självklart tycker någon detta är väldigt orättvist. Att inte HAN får lyssna på musik med hörlurar. Men efterom man inte ännu är smart vi två och ett halvt år så går det ännu att lie luras.. Så han fick ha Peltoren (fake) på sig istället. O sidu, hur nöjd som hellst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)