lördag 25 maj 2013

Liten och perfekt

Hon gick ju och födde sin lilla, fina, tredje flicka här om veckan, Linda alltså. Fort hade det gått och utan smärtlindring. Liten och perfekt kom den lilla ut. Underbart!
Eftersom vi var sjuka och sambon inte var hemma fick jag träffa henne först igår, då vi var och hälsade på. Och vet ni vad?! Jag ska få äran att få bli stolt fadder för första gången! Helt härligt! Fast Tripp var lite ledsen då jag talade om det för dem här en kväll. "Nu får du sen inte glömma oss och bara bry dig om henne!" Nej hördu, kära barn, någon sådan risk finns inte! Aldrig! Någonsin! Men visst är jag glad! Nu har jag orsak att låna babyn och gulla och skämma bort. Hurra!

Vi hälsade på medan de två äldre systrarna var på dagis. Istället var där två kusiner pojkarna fick stifta bekantskap med. I rummet flickorna just städat levde de fyra lintottarna rövare, men vi hjälpte nog till att städa upp!
ganska gulliga!
men hon.. Ja, nu vet ni ju hur det är. Nyfödd baby med smil. < 3 ögonen tårades ju av perfektheten.


Ännu under 3 kg och ihopkrupen till babyboll. O Linda så pigg och fin!

kolla nu! Långa och så väldigt spinkiga. ÄLSKAR babyfötter!

och jag fick hålla henne, länge. Den lilla skönheten. Babyfeber- TYST! 

2 kommentarer:

  1. Ojoj. Hög feber bara av att se bilderna.

    SvaraRadera
  2. Nå säg inte annat! Tänk nu sen ännu doften i famnen och den lena,lena, huden och håret så mjukt att det inte går att beskriva.
    Men nu får jag bara försöka nästla mig in här så ofta som möjligt så det inte känns för dåligt att man inte får ta hem en egen. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)