tisdag 11 oktober 2011

En höstdag

Hoppade över pölar stora som sjöar på väg till klubben på morgonen. Lämnade min fina fyraåring där. Han var lite ledsen då bästisen inte var på plats. Fick ett meddelande redan halv sju på morgonen av bästisens mamma, playdaten efter klubben inhiberad pga. feber. Gick hem och sov med minstingen. Veckans höjdpunkt.
De traskade iväg för att leta efter änder att mata

det regnade imorse

dropparna var så vackra i morgonkylan
 Vi stannade i parken efter klubben. Trull gungade i säkert 45minuter. Tycker inte riktigt om att ha honom krypande i den blöta sanden.Tråkig mamma. Ja och vet du vad, jag kom ihåg att boka tid till rådgivningen idag! Medan han gungade hade jag ju all tid i världen att köa under den fjanttiga telefontimmen. För idag kom jag ihåg det redan kvart före ett, alla andra dagar han jag minnats först typ halv två då telefontiden är från 12-13. Så om några veckor vet jag hur stor min guldklimp är, ska väl bli spännande.

klapp-klapp, det här är skoj!

Trapp grävde racerbanor
 Så traskade vi iväg mot matbutiken och hälsade på änderna på vägen. De är rätt modiga av sig måste jag säga. Vana med folk som matar dem. Vi brukar nog göra det bara på vintern, om vi någongång minns brödet vill säga.

det flög in mer och mer från diket lite neråt då de trodde Trapp sku ge mat

Pupu tyckte säkert att änderna var trevliga han också.

Så stirrade jag fascinerat på naturens färger lite till. Tänk nu hur fint det är i naturen nu!
Mamma hämtade hem Tripp från skolan idag igen. Tänk vad snällt,bara för att hon kan då hon har höstlov! Under tiden hade jag ju "ledig tid" så tog och bakade schokomufins. HUR får man dem att pösa till sådanadär perfekta muffinsar? Mina blir aldrig så höga och fina. Fast goda var de, jag vet, jag har redan ätit tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)