söndag 30 oktober 2011

Vad man gjort ett veckoslut

Har varit flitig som en liten myra om jag får säga det själv. Tänk att inte hinna blogga, på min skala är jag värd en klapp på axeln, om jag nu får säga det själv.

På fredag tömde jag mitt kläd- och romurum, lagade prydligare klädhögar, hängde upp och satt på plats allt som bara legat på golvet i en hög hög.Tvättade byk så mycket jag bara hann. Stupade i säng mitt i natten.

Igår vaknade jag tidigt och började städa. Trull åkte iväg till farföräldrarna han också i nåt skede. Jag fick balkongen i höstskick, dammsög alla döda blad från golvet och drog ner stjärnan som fungerade som klätterställning till klätterblomman "blomman för dagen". Den hade nämnligen dött redan för någon vecka sedan. De blommor som ännu var vid liv fick stanna. Kan helt enkelt inte döda/slänga bort levande växter.
Förde saker till förrådet och gick igenom våra vinterskor. Plockade bort alla jäkla småsaker från alla golv och dammsög samt tvättade golven, det var en tid sedan jag gjorde det senast. Virkade ett snöre till ampeln som dråsade ner i golvet här en natt, för att det förra bandet gick av. Tyvärr mår blomman inte bra mer, den landade nämnligen utan att jag inte riktigt förstår hur, upp och nervänt.
Tvättade mer byk, tre maskiner och städade köket, igen.
Bakade ostpuffar, ostkaka, tårtbotten, morotsmuffins. Packade paket och stupade i säng efter en thaicube.
Sambon sa att jag ser trött utt då han kom hem. Jag får väl sätta ordentligt med smink idag för påsarna är nog bara större.

höstbordet fick flytta till bästa platsen på balkongen, barnen leker ju inte längre där på dagarna.Det var fint på kvällen! 

den har blommat i säkert en månad i vasen på balkongen! 

det föreställer ben (det är ju halloweentema), stjärnor och hjärtan. Ostpuffar. Goda och roliga att baka!
brukar inte köpa paketpapper men detta var så fint att jag kände mig lite tvungen.

2 kommentarer:

  1. Huuhhu, jag blev trött av att läsa allt du hunnit göra;) Jäklar va duktig du är. Jag var så stolt av att bara måla träskydd på det nybyggda där ute, med mina juveler. Att lite städa och fixa mat. Samt dra dem på traktorn där ute... du är ju en duracelpupu själv du!

    SvaraRadera
  2. men hördu, nu är ju skillnaden att jag var ensam hemma igår. Därav min kämparanda. :) Man MÅSTE ju passa på då man har chansen liksom! O tänk, jag kan gå in i mitt klädrum nu, på ett TOMT golv. Det känns fint!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)