fredag 7 oktober 2011

Ruggigt

Det regnade och vinden ven då jag for ut och springa igår. Fast regnet tog en paus då jag startade, till min besvikelse faktist. Vinden däremot piskade nog så hårt att kanske det sku ha blivit lite väl mycket med regn på det. Sku behöva nåslags springglasögon, nu rann tårarna pga. vinden som var motvind stora delar av rundan. Men jag orkade, uppför den branta backen i skogen, nåt jag inte provat på på länge. Att springa på lerig mark är faktist rätt skönt också, fast stegen blir ju lite tyngre då man sjunker ner i gyttjan. Kossorna såg jag inte på åkrarna, har de månne börjat sova inne i ladan? 7,5 orkade jag springa. Rätt bra med mina trötta ben.

Mitt tips till alla deppade där ute, börja röra på er. Kämpa dig ut. Ta de första tröga stegen, lägg musiken på så det dånar i hörlurarna och spring till hjärtattacken känns nära. Ja eller du behöver ju inte springa, nåt annat med bra tempo duger också men för mig funkar det bäst efter dans. Men man kommer ju inte ut och dansar sådär bara, då är det lättare att ta sig loss från allt i en timme eller så och bara låta tankarna vila och kroppen göra jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)