fredag 14 oktober 2011

Vacumpåsen

Veronika undrade om vacumpåsarna jag skrev om tidigare. En av mina favoritprylar. Jag har haft flera olika märken genom åren. Vet inte riktigt ifall det finns så stor skillnad mellan dem. Lyckas endå alltid få hål på dem i nåt skede fast jag lärt mig att skydda dem från yttre faror rätt bra, i tex gamla plastfodral som kommer med nya dynan man köper. För tillfället tror jag att jag har flest Aino påsar. Köpta från Prisma eller från Saiturinpörssi. De finns i flera storlekar, bara att välja vad man behöver den till. Jag tar ofta lite större, inte behöver man ju fylla hela påsen. Förvara vinter- eller sommarkläder, täcken och dynor eller varför inte mjukisdjur ingen egentligen leker med i påsarna.



sex halare och en vinterrock.  (De råkade nu finnas till hands då de ska till loppis)

lägg allt i påsen 

förslut påsen med tillhörande klämmare

lägg dammsugaren fast vi öppningen (i vissa modeller måste man sedan öppna ventilen,denna är en enkel modell)

Tadaa! 

Den här påsen var ju lite för stor så det blev lite överlopps, men du fattar säkert galoppen.
Så, alla kipin kapin till butikerna, köp,köp! (Ja och ni som producerar av dessa och nu sku råka trilla in här på sidan, jag tar mera än gärna emot nya, icke jesustejpade vacumpåsar.)

2 kommentarer:

  1. Blir nog att inhandla dessa. Man slipper ju även byggdammet:)

    SvaraRadera
  2. Precis! Ja och så skyddar de ju ifrån fukt tex. ifall man förvarar sakerna på ett fuktigt ställe. Märker man kanske att jag på riktigt gillar dem?! ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)