söndag 23 oktober 2011

Nödvändiga uppköp

Vi var och shoppade igår Tripp, hans mormor och jag. Han har frusit en del morgnar redan och hade varken skor, rock eller vantar inför vintern. Han är redan en så stor pojke att han vill säga sitt om vad han klär eller inte klär på sig. En hel del jag kommit hem med på sistone har inte dugit, så nu fick han välja själv (trots att han tyckte det var jääätte onödigt och tråkigt). Men nu har han allt han behöver inför det kalla som väntar oss och den übersnälla mormodern stod för kalaset. Tack kära du! 
Tähti Jonathans rock och vantar samt Viking skor. Snyggt och bra! 

Vi åt glass för stora summor i en överfylld glassbar. Tripp valde ett "troll".

och efter sådär två års väntan (gu´en så dålig mor man är) fick han hoppa på nytt. The joy!

själv fick jag denna fina till present av mamma. SÅ fin!
(Har den här bredvid skärmen och kletar av det på läpparna med jämna mellanrum)
Redan då vi startade mot butikerna fick jag huvudvärk som blev bara värre och värre. Väl hemma blev det olidligt. Åt flere huvudvärkstabletter och vilade i mörkret innan jag gav upp, spydde och nåt några tabletter till.  Så började det lätta och jag gick ju sedan ut och gå för att få igång blodcirkulationen i axel- och nackregionen.

pojkarna lekte rätt snällt så jag fick vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)