onsdag 4 januari 2012

Bättre sent än aldrig

Hade ju tänkt visa upp de finaste julklapparna jag hittade på Vanhas och Senatstorgets julmarknader.

En tuff tygkass designad av en ung man 

tre sådanahär enkla men fina pannunderlägg

Tripp valde denna till sin morfar

och denna vill vi gärna ha som arv en dag. ;) Tripp valde corona motivet, av alla de underbara, det är liksom en liten tavla med ljushållare bakom så att ljuset fladdrar som på riktigt

Bergskristaller i så söta lådor. Hängande örhängen till ena systern

och knappörhängen till den andra

några kristaller slank ner i julsäcken
Designaren var en lugn, lite blyg typ och jag är en sucker för kristaller

små söta reflexbrocher
Hann och orkade inte laga egna i år tyvärr

den söta papperspåsen man fick reflexerna i 

Så pysslade vi ju en blus till pappan också

och så hittade jag det vackraste paketpappret utan dendär glansiga ytan jag inte gillar
Men varför, varför köpte jag inte åtminstone två rullar då det ännu fanns?!

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra kristaller !!
    Jag älskar kristaller och halvädelstenar...Använder rätt mycket av dem på mitt arbete (Steinerdaghem).
    Har du kollat in "kristallbutiken" i Jumbo ?? Den är helt huippu !

    SvaraRadera
  2. Ja antagligen är det just den jag varit i för flera år sedan (vi kommer aldrig iväg åt det hållet då inte vi har bil). I hagnäs finns det också en ljuvlig butik, Somsola. Men jag brukar inte gå dit för då vill jag bara ha en massa. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)