fredag 6 januari 2012

Dagens tröttaste

Det var lilla Trapp. Efter två timmar i simhallen medan han egentligen brukar sova dagssömn. Han tänkte somna i bassängen faktist men kämpade tills han sjönk ner i en matstol på cafét.Matade i honom en halv burk fruktpuré under tiden han somnade.Han åt faktist i sömnen kan man säga. Stackarn sov sedan inte mer än stunden vi satt på cafét under dagens lopp. Åt gjorde han desstu mer. Kämpade trots den enorma tröttheten mot sömnen och insomnande i egen säng (för det har blivit helt omöjligt att få honom att lugna sig och somna i vår) i säkert  förtio minuter.


Då sambon kom hem drog jag på springskorna för första gången på mer än en vecka tror jag och hoppades att det mesta av snön och isen på vägarna här sku ha försvunnit redan då jag inte har införskaffat skor med nabbar än. Det hade den också och av de kanske sju kilometrarna var det bara på kanske en jag hamnade blöta mina skor och hoppa omkring på is och snösörja. Funderar om jag borde investera den största summan jag någonsin investerat på ett par skor. För jag inser nu hur skönt det är att kunna springa av sig lite, regelbundet! Mår mycket bättre ifall jag orkar och har möjlighet att springa .Fast mina ben återhämtar sig inte. Vristerna blir bara värre och värre.

4 kommentarer:

  1. Fick tips om den här sidan www.startfitness.co.uk/
    och den här:http://www.wiggle.co.uk/

    Billigare skor, mer än hälften, än om du köper i affär här hemma. Jag klickade hem ett par för nån dag sen, och väntar med spänning på delivery ;)

    SvaraRadera
  2. Borde bara ge mig ut i butikerna här och testa modellerna först. Är lite osäker på min storlek i olika modeller. Dessutom är det de där icebuggarna jag suktar efter då jag förstått att de är ok att springa på asvalt med också trots nabbarna. Men jösses vad de är DYRA! Får nog bara glömma dem denna vinter. Kanske de rear ut dem på sommaren?!

    Har egentligen ingen aning om hurdan sko jag sku behöva heller. :/ Springer lite mer på asvalt än på sandvägar så det borde vara nåt som passar båda underlagen. Eftersom jag haft så ont i benen funderar jag också på vad som sku kunna hjälpa mot det. Är alltså en novis som bara njuter av att springa men sku gärna ha verktygen (skorna) som sku göra det lite lättare och behagligare. ;)

    Hoppas dina är bra! Vad kostade frakten? O hur funkar det ifall de inte är passliga? Hamnar man betala för ivägskickandet själv då också?

    SvaraRadera
  3. Oj sötis.
    Vi bar också och simmade i veckan. Hade tagit med mig killens sovkläder, men...han somnade inte en i bilen på väg hem, trots att hans sovtid passerats med 1,5h. Jag förstår mig inte på mina barn som sällan somnar i bil. I vagnen tod det Axel någon minut och så snarkade han.

    SvaraRadera
  4. Jag köpte ett par nästan likadana som mina förra, så de torde passa. Frakten blev ca 15 eurosar. Kan återkomma med en rapport sen då jag fått deM :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)