onsdag 25 januari 2012

Farlig backe!

Jag gjorde ju mer igår. Skidade till exempel. Sex kilometer ungefär, på en timme. Dessutom gjorde jag nåt som var lite utanför det jag brukar pyssla med. Har nämligen blivit lite av en mes då det gäller spännande saker. För mig räknas det som spännande att åka utför ett berg med skidor på, i en backe där det finns en skylt, en skylt med texten Farlig backe. Men igår gjorde jag det. Klättrade uppför vägarna på bergssluttningar,med skidorna på denna gång, och åkte glatt ner för backen. Det hjälpte mycket att där nu finns ordentliga skidspår! Man kan lita på att man inte flyger rakt mot de tjocka trädstammarna i skogen utan verkligen hålls i spåret.
Vet ni, jag njöt! Tänkte på hur alla som hatar vintern borde dra på sig ett par skidor och bra kläder och ta sig ut i ett skidspår i skogen. Så där var vackert! Så, så vackert. Att rytmiskt skida fram där gör nog varje själ lite lyckligare, tror jag! Att få skida enda fram till husets dörr var dessutom lite bonus. Inte alla dagar det lyckas utan problem.

6 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir av ditt inlägg!

    SvaraRadera
  2. Så som jag blir av din kommentar! :)
    Du vet ju hur det är. Man blir ju en bättre typ av lite sportande och frisk
    luft,det borde alla pröva på!

    SvaraRadera
  3. Om man nu ens sku äga ett par skidor jag ha inte stått på ett par på 16år tror jag. Ha nog tänkt köpa men när ska man hinna göra de :)

    SvaraRadera
  4. Har verkligen testat på att skida för att se om jag tycker bättre om vintern då .....Men nix...Jag är nog så sommarmänniska som man kan bli ; )

    Visst tycker även jag om att vara ute alla årstider och håller med om att motion gör bra för kropp och knopp !!
    Lyfter på hatten för alla er som gillar vintersporter ; ))

    SvaraRadera
  5. Jag fick ett par av mina föräldrar på efter-vinter-rean för några år sedan. Hade nog inte heller stått på sådana på lääänge innan det.

    SvaraRadera
  6. Nåmen, hade jag fel?! :/ Är du säker på att du skidade på rätt ställe,dvs. med snötäckta,orörda vyer?. ;) Jag gillar både vinter (om det är snö) och sommar jag. Båda har sina goda sidor.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)