måndag 23 januari 2012

Valdagen


Inte så mycket bättre än lördagen faktist. Vet inte vad det tog åt alla familjemedlemmar detta veckoslut, bara ett enda gnällande och korta nerver med tillhörande gräl. Tråkigt. Mot kvällen gick vi för att rösta, hela familjen. Då vi kom fram till skolan där man tidigare röstat var där dock mörkt, röstningen skedde denna gång i skolan i andra endan av området. Gick in till butiken medan pojkarna blev på skolgården för att klättra i snöhögen med pappan, så fortsatte patrasket sin promenad mot nästa skola. Tänkte att vi tar den kortare vägen. Nå, den kortare vägen var ju självklart inte plogad. Tur nog trivdes den yngsta i pulkan den vägen så jag fick skuffa bara matuppköpen i vagnen på den smala stigen där bara hälften av vagnen rymdes, svettigt värre. Tripp var duktig storabror och drog en nöjd Trapp i pulkan hela vägen, han börjar nog vara stor och stark, min älskling.
Låtsaspromenera! 

Vid valstället, i nya rocken. 
 Medan de större gick till den hemska (läs mycket farliga,med bergsguppar och lite för mycket träd) pulkabacken gick vi hem för att dammsuga och sätta pannkakan (som sambon gjorde!) i ugnen med minstingen då hans händer igen var så kalla.

inspekterar den trasiga sugdelen

mitt söta hippibarn i sängen där han borde sova.
 Det där med att sova har dock inte riktigt gått hem, börjar bli galen, han vaknade säkert 4 gånger i timmen hela natten..

6 kommentarer:

  1. Våra små kan ta i hand då med sitt sovande. Nå peppar peppar så lite bättre är det här, han kommer bara inte till ro mitt i natten, men trivs nog bra i egen säng tills 6-7tiden.Man får bara med hård övertalningsröst säga gonatt upprepade gånger. MEN skyller på förkylningen och tandsprickning, för verkar faktiskt komma tänder nu;)

    SvaraRadera
  2. Nå nu när du sa det så kände jag efter i munnen hans lite, och visst, där kommer ju en liten pigg igenom i övre käken. Får kanske ge panadol nästa natt om den ännu är lika dålig som denna. :/ Börjar vara på lite zombiemode här..

    SvaraRadera
  3. Lider med dig..vet exakt hur det är..

    SvaraRadera
  4. Nå det kan jag tänka mig RockMom. Två gånger vakande, outch. :/

    SvaraRadera
  5. Lite annorlunda jacka,ja. didrikson ger mera äventyrscred än dom flesta dussinjackor

    SvaraRadera
  6. Jag fattade genast tycke för den på grund av dess egenskaper och så gillar jag färger. Den är också längre där bak,bra när man ska sitta på någon blöt sten eller bänk.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)