onsdag 4 januari 2012

Dag två

Efter första snön alltså. Som jag lite gissade var det ju plusgrader och regn stora delar av natten så det var kala gator och väldigt blöt snögegga följande dag. Men vi tog en tur ut då det inte regnade så mycket, på eftermiddagen. Hittade Trapps favorit vinterleksaker, backhopparna i metall och plast och de kom nu ut på årets första och hoppeligen inte sista tur. Vi kom inte så långt från huset då där fanns helt passliga skottade snöhögar men fick nu åtminstone lite frisk luft.

Två av fyra backhoppare är från min barndom, en försvann förra vintern

Han hade lite för lite kläder, alldeles för stor hatt, för vingliga ben och var arg som ett bi då han inte klarar av att klättra högt och gå utan att falla.

Han SKU upp till brorsan!

Som hoppade och grävde förnöjt i största högen
var nöjd  en stund då han sattes högst upp på den lilla kullen så han kunde glida neråt och klättra uppåt igen

kände mig som en byfåne där jag drog honom fram och tillbaka jag vet inte huuur länge där på den lilla vägsnutten medan jag väntade på att Trapp ville fortsätta promenaden mot parken. 
 Hängde i parken en stund. Pojkarna åkte peffis och pulka och njöt av det blöta vita tills jag fick nog av att försöka underhålla den arga babyn som gungade så länge att jag blev rädd att han får kallt. Han försökte traska på is-snön, halkade och skrapade upp hela lilla nosen helt blodig.

O idag. Ja idag finns det bara isfläckar med vatten på.. Så himla sorligt.

4 kommentarer:

  1. Min bror hade såna backhoppare när vi var små och sen fanns det bobsleigh (skrivs det så ?? ).
    Jag har förrästen en likadan filt som Trull har i pulkan...Är den från någon mammalåda (80-talet)? Jag tror att den som jag har är min kusins gamla ; )

    SvaraRadera
  2. Ja vi hade av dem också! :) Roliga tycker jag ännu också!
    Ja filten är väl från 80:ans låda. Råkade hitta två oanvända mammalådor då skolan jag gick i renoverade och slängde alltmöjligt på roskisflak. O oj så de använts. :)

    SvaraRadera
  3. Nu är jag avundsjuk på två saker! Snö mängden och den lila halaren med stjärnor! Jag ville ha en sådan åt Novalie, men hittade förstås ingen!

    SvaraRadera
  4. Nå hördu, snön har nog redan smultit bort sånär på smutsiga,isiga fläckar, glädjen varade i en och en halv dag. :(
    Halaren däremot. Ja jag blev så förtjust i den då jag hittade den på loppis (oanvänd) att jag köpte den trots att vi har flera andra i samma storlek. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)