torsdag 19 januari 2012

Snöstorm

Det var det idag. Fick ploga fram med vagnen till och från parken ett par gånger,till och från klubben.Minstingen gnällde och grät bara då snön piskade ansiktet trots att han satt djupt under vagnhuven. Försökte bära honom i manducan under skyddet jag sydde förra vintern, nä, bara gråt. En halv timme plågades han, sen gav jag upp. Sambon undrade varför det var en jättepöl i vår tambur då han kom hem. Då kan jag tala om för er att jag försökte sparka och borsta bort det värsta från vagnen då vi kom in!
Sorry, usel bild, ville inte att kameran sku bli dyblöt och babyn bara gnällde.

Istället för utelek blev det Beyblade lek för hela slanten för Trapp. För första gången på länge lekte han faktist hellre än spelade. Vad var det som fick honom så fängslad då,undrar ni? Jo, snurror, en modern version av den urgamla leksaken. Båda är helt fängslade och sover tom med dem..

Vi provade på olika banor där de kan snurra, han har äntligen lärt sig skicka iväg dem själva och är nöjd! 
 O så kom nya rocken, andra gången. Den första var alldeles för stor så den fick jag skicka tillbaka och fick en i mindre storlek istället. Nu är jag nöjd. Den är riktigt fin!

2 kommentarer:

  1. snöoväder är från rumpan, bara att konstatera. Jag har försökt få ut barnen nu hela kvällen men de vill verkligen inte, och jag förstår dem lite nog.

    SvaraRadera
  2. Här lugnade det sig för någon timme sedan och nu är det bara vackert. Tyst och vackert. Jag hade tänkt gå ut med Trapp ännu ikväll medan sambon sku ha stannat inne med den yngsta men så hann vi inte då jag gick till butiken istället, (och för att hämta min nya rock från posten ;) ). Imorgon ska vi nog ut och njuta, kanske någon hinner ploga också innan det.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)