tisdag 31 januari 2012

Måndag kväll

Vi tog och åt middag tidigt igår, packade min jätteryggväska full med skridskor, bytesvantar, extra tröjor, kakao och pastejer och hängde några hjälmar på den. Pulkorna kom med och två små ishockeyklubbor och så traskade Tripp och Trapp med mig mot bussen. Det var klassträff för Tripps klass, lite utehäng i pulkabacken/på skridskobanan. Det blev en jättelyckad kväll! Det var inte för kallt, runt -9 kanske och jag skrattade i pulkabacken där jag åkte med Trapp som jag inte gjort på en tid då vi föll omkull efter guppor. Sent blev det, vi var hemma först kring nio, men jag tror nog det var värt det! Han är ju inte precis den enda i klassen som kanske är lite trött idag.
Ett ordentligt spel blev det ju med så många på isen
Extra plus fick barnen av att de så snällt tog med Trapp i spelet.
Han fick riktigt beröm då han skrinnade så duktigt för att vara fyra.
Så blev det lite magtankning innan vi gick tillbaka till backen bredvid isen

Där fanns stora hyppyrin i backen och Tripp flög som en fågel i dem. Själv fick jag lite ont i rumpan redan av de mindre.


Då barnen somnat for jag ännu ut i skidspåret, med kameran under rocken. Den blev nog inga bra bilder. Blev mest ledsen. Jag vill flytta till landet. Där snön ligger orörd och vacker. Här bor så mycket folk på området nu att det rör sig folk överallt, det ligger hundbajs överallt.
Blev också lite skrämd där mitt i natten. Som tur lyssnade jag inte på musik just igår, då sku jag kanske inte ha hört hunden som märkte mig skida och blev väldigt upprörd. Huj så den skällde. Stannade genast då jag märkte dens arga skall för den var ju självklart lös där vid skogsbrynet. Hann fundera en lång stund på vad jag sku göra om den bestämde sig för att flyga på mig,innan dess ägare långsamt plumsat fram till den. Hon påstod ju sen att den var sååå snäll och säkert bara blev rädd. Men ja, hur ska jag kunna veta vilken hund som är snäll och vilken som inte är det. Blev ju biten i benet av en då jag cyklade över ängen här en sommar. Inte hårt, men endå. Denna ägare tackade dock mig, riktigt uppriktigt, för att jag gjort det smarta och stannat. Men hur många små sku inte bara ha skidat iväg för brinnkära livet ifall en stor hund bestämmer sig för att hata skidor plötsligt..



Märkte plötsligt en skylt jag inte märkt förut. Struntade i den. Sorry,det är ju "min" rutt! 

2 kommentarer:

  1. För all del, ha hunden lös om du vet att den inte gör något och du har den nära dig.Samt att den lyder!!!! Iallafall då du vet att det rör sig mycket folk i området.

    Låter som en bra kväll med mycket frisk luft!

    SvaraRadera
  2. Nå nu ursäktade jag lite henne då klockan ju faktist var elva på kvällen och det kanske inte var såå mycket folk ute och rörde sig på ängarna och åkrarna, men endå! Här har jättemånga sina hundar, stora som hästar, lösa på ängarna också på dagarna.Samtidigt som här finns massor med barn som inte vet hur man ska bete sig med hundar och/eller är väldigt rädda för dem. :(

    Jo frisk luft fick vi nog, du sku ha sett pojkarnas kinder då vi steg på bussen hemåt.. :D

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)