torsdag 26 januari 2012

Onsdag, igen.

Väckning halv sju. Efter kanske fyra timmar av hackig sömn. Slet upp en trött pojke och fick oss iväg till skolan till åtta. Promenerade nästan en timme på oplogade vägar. Man kan undra varför fotgängarna helt kallt glöms bort längs tom. huvudgator i Helsingfors. Där plumsade och slirade jag i cykelspår, de enda som tydligen orkade ta upp kampen och inte bara tog bussen istället. Plockade upp ett par fina monon från som jag köpt via huuto. Som nya.
12€ för ett par salomon monon, inte ett endaste ett märke av att de sku ha använts.
 Hem för en stund, tog en liten lur och åt lunch med resten innan sambon for på jobb och jag och de yngre åkte efter brorsan till skolan. Bra träning att skuffa vagnen då det bara kommer mer snö hela tiden.

Trapp åkte nöjt i isbanan på skolgården medan vi väntade på Tripp
som ville se på nånslags dockteater innan vi gick.
Så åkte vi till Östra centrum för att hämta de nya glasögonen.
De hade roliga förstorande speglar tyckte de två äldre.
Snygga blå bågar med fotisbollar på
Lite stora ännu kanske,men han växer ju så fort! Tycker de passar honom fint! 

För duktigt samarbete hos optikern fick han en bobsläde som snabbt provades innan vi gick hem
o kära nån så jag var hipp bland folk. Yllestrumpor,yllebyxor som bara ryms under tightsen och vriststöd då de igen håller på att säga upp kontraktet. Lämnade endå ylleblusen hemma. Dem har jag levt i nu hela vintern, tur att man har några att byta mellan. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)