söndag 8 januari 2012

Så var det slut

I morgon börjar vardagen igen. Barnen ska upp på morgonen, skolpojken ofta orimligt tidigt. Imorgon har han ätit lunch då han idag åt sitt morgonmål.

Igår var vi och lekte i snön hos mina föräldrar. Pojkarna badade förnöjt i pappas badkar och vi åt goda plättar mamma stekte. Min akku tog slut i kameran så ni får inte se hur söta de var alla tre i badet samtidigt. Men ni får se vad som kan hända ifall man binder ett rep runt ett växande träd. O hur man förbränner energi genom att man övar sig på att fäktas/svärdas. Det var det jag hann ta bilder på innan det blinkade rött och blev mörkt på screenen.


Det kom till all tur lite mer snö igår, samtidigt som det blev lite kallare. Så skönt! Men får se om det är skönt då vagnen ska skuffas några kilometrar imorgon.  Idag njöt dock de större pojkarna av den med sin pappa,  den minsta besparades då det också var -8 grader. Misstänker att han inte sku ha trivats.
Själv städade jag undan lite högar och dammsög under tiden.  Frysen är också varm med vatten som droppar. Den var SÅ fylld med is. Hann inte tömma den förra vintern. Nu är det bara att hoppas att det inte blir varmare under nattens lopp..

Kvällen avslutades för pojkarnas del perfekt, med sushi som sambon gjorde. Idag blev det dock inga med lax, det lovade han fixa en annan dag. Båda de större älskar sushi. Jag med. Den lilla typen verkade också gilla det för det blev inte många risgryn kvar i haklappen och för en gångs skull var golvet rent efter måltiden. Det bästa vara att det blev lite över som vi åt då jag kom hem efter kvällens motion.

Då barnen somnat gick jag nämnligen ut med skidorna. Den här gången kändes det mycket, mycket bättre än förra gången. Den här gången gled jag framåt istället för bakåt, och bra gled det, kändes njutningsfullt. Fast det fanns inga ordentliga spår ännu, eller så hade de ställvis blivit påtrampade. Ingen bryr sig om spåren här känns det som. Lite synd. Men jag njöt endå. Det var helt perfekt väder. Lätt snöfall och ungefär - 7grader sku jag tro. Sku bara ut en liten stund men då det kändes så fint skidade jag i långt över en timme. Man vet ju aldrig hur vädret är imorgon ens,så jag tänkte att jag tar vara på den goda feelisen.

Ett bra slut på lovet. Nu är det bara att vänta på nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)