tisdag 3 januari 2012

Första dagen

Vi sov länge, till halv tio faktist om jag minns rätt. Men då han vaknar upp hela tiden under natten så var jag nog inte den piggaste mörten i stimmet endå.

Chillade. Hade tv:n på för att han inte sku dö tråk-döden med mig. Tog och förevigade våra julpynt. Det blev inte mycket av det i år, orkade inte se mer saker än vad här dräller omkring annors också.

Ett stycke liten julgran med mest vitt och silverglitter.
Den barrar knappt så den får nog pryda fönstret ännu en tid.
En gren jag måste ta ner och spraya silverfärgad natten till jul. De två stora fåglarna flyttade in i år.
och mitt "altare" fick ge plats till årets julpynt
 Sen tog vi itu med strump och annat småtvätt korgarna.Jösses ett sådant projekt. Borde aldrig låta det gå såhär länge mellan utredningarna! Nu är det att plocka bort flera storlekars strumpor också, på ögonmått..

Hann inte riktigt få bild på hjälpredan medan han med ett brett flin satt i strumpkorgen.

fortsatte lite senare då hjälpen lugnat sig lite.. (o egentligen finns det ännu en stor hög kvar..)


Brorsans nytvättade (för liten också) hatt hittades bl.a. i korgen. Sötisen gillade den! 

Så steppade jag också sådär 40min, lite rörd, till extreme house makeover (eller vad det nu hette) på ruutu.fi. Men jag stör mig så på att de aldrig kan tänka ens pikulite ekologiskt. Ett ekologiskt sådant program sku jag villa vara med i (och få en jordplätt till på köpet). Drömmen är ett åtminstone nästan självförsörjande hus inuti ett växthus liksom, oh vad det sku vara underbart!!

O så just då han sku somna för natten hörde han ljudet av de mest älskade i tamburen, hans flock kom äntligen hem!! Så det blev en lite senare kväll det också då han bara ville kramas med bröderna. Det fick han dock, dagen och det nya året till ära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)