fredag 20 januari 2012

Mera snö

Ja tack,det vräkte ner mer idag. Och idag hamnade vi bege oss iväg mot skolan mitt i snöfallet. Fast idag var det inte lika storm som igår då det inte blåste. Men nog var det jobbigt att ta sig fram med vagn då de inte hunnit ploga på en tid. Med pulka sku man ju ha kommit bättre fram, men då den där stackars lilla avskyr snön i ansiktet var det inte ett alternativ så länge det snöade. Då vi kom till skolan föll det bara lite lätt snö så då ville han genast ner och traska, det börjar verkligen vara en kamp att få honom  ner i sitsen (tjutandes) då vi ska gå. Idag vrålade han då han absolut sku gå i den lite djupare snön, han sku vara med storebror, men då snön ju nästan nådde honom till knäna och han inte fattade varför framfarten stannades..Inte lätt att vara liten ibland. Ilskan skingrades dock för en stund då han fick åka ner för isbacken på skolgården i min famn några gånger, OJ så han tyckte det var roligt. Tyckte ju faktist själv också det var riktigt skoj!

älskar förresten nya vintermössan

Här visar Tripp hur man ska glida fram.
Han är lite väl modig också med sina tricks där, är lite rädd att det går dåligt en dag.
 Kvällen var riktigt äcklig. De två äldre bara grälade och slogs,gnällde och skrek. Det har varit en jobbig vecka.Den lilla var bara trött då han inte somnade på skolvägen och hängde mest gråtandes i mitt ben då jag försökte laga mat. Han fick stackarn också lida av brödernas ilska och fick ont  två gånger då de båda lyckades göra nåt med honom (visserligen i misstag tydligen). Stackars liten.

Nu ska jag ta och hänga upp några maskiner byk och så ska jag se om det kommer nåt i dumburken. Imorgon får jag ta itu med städandet av denna explosion till hem..


Ja och angående försöket med halarfixandet med reflextejp. Nej, det funkade inte! Idag, efter någon timme i snöfallet och redigt isbacksåkande i olika ställningar föll den av innan vi kom in genom dörren. Snopet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)