tisdag 3 januari 2012

Nyåret

Senare ute än de flesta andra, men har inte orkat fundera ut den här bildgrejjen innan. Firade ju på tumis med minstingen. Riktigt skönt och lugnt men kanske inte såå festligt. Städade fram tillhalv nio, åt goda toasts med räkröra och kallrökt lax,minstingen fick bara lite vanlig mat för han var så hungrig.

Man har bra utsikt från köksfönstret, här märkte han att det sprängdes nåtslags ljus på himlen

 Såg på raketer från balkongen med älsklingen i famnen och tog ett nyårsbad .Ja eller han badade jag hängde upp sådär 13kg byk.

Då Tripp var liten var vi ofta ensamma på nyår.Då blev nyårsbad en tradition. Uppskattad!

Så försökte jag få honom och somna där kring elva, med inte så lyckat resultat. Öppnade istället gardinerna i sovrummet för första gången på länge (de är helt omöjliga att komma åt då det är så trångt möblerat i yttepytterummet) och så kollade vi asukastalons (alltså ett hus man som Vikinvånare får hyra till olika grejjor) fest med afrikansk meno. Det såg roligt ut, de flesta dansade och man fick lust att gå och knacka på och fråga om man sku ha fått joina. Efter en stund förstod dock minstingen att raketerna tydligen är nåt man bara får somna till denna natt och så slocknade han lite före tolv.

Orkade inte leta fram vår kamerafot så bilderna blev dåliga. Men massor med raketer såg vi.

Kollade på raketerna från balkongen, man ser bra här hos oss i tredje våningen med utsikt mot ängarna och så klädde jag mig i spetstunika och dansade en halv timme med hörlurarna på, inte länge alltså, men bättre än inget. Det är det jag gillar med att bara ha minstingen hemma. Man kan sätta hörlurarna på och babymonitorn i sovrummet och koppla loss en stund. Nu blev jag tom. inspirerad till att dansa lite med ljusbollarna, roligt,roligt!




De har egentligen band så cirklarna kan bli större, men jag litar inte på banden och är lite rädd för tv:n och fönster inomhus..
Hej,hej! 

2 kommentarer:

  1. Ni hade ju en trevlig kväll och orkade vaka bra.

    Själv kämpade man först mot sömnen, och då gubben och jag började spela yazzy för att hållas vakna missade vi tolvslaget med några minuter :)

    SvaraRadera
  2. Ojdå. :) Här hade vi högljudd nerräkning på nedersta gården där fylleristerna höll till så man behövde inte ens se på klockan. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)