tisdag 10 januari 2012

Måndag

Trött dag. Den lilla mådde redan helt bra efter natten ,som tur. Åkte iväg för att hämta skolpojken då jag lovat åka till Prisma med honom så han fick köpa en grej för en liten del av sina födis och julpengar han fått. De hade som tur plogat gatorna väl så man kom bra fram med vagnen. Men nog slirar det ju en hel del endå och små högar finns det ju här och där man sjunker in i. Trapp är överlycklig, han har väntat på snön som andra väntar efter sommarens sol.

Den minsta ännu lite slak efter natten och fattar inte alls sig på det vita än..
Det stod en taxichaufför och sparkade däcken fria från snön, "mitt på gåååvägen mamma!!"
På skolgården hade det redan byggts fina tunnlar.Tyvärr höll de inte hans tyngd..
och i de fåniga buskarna på skolgården (vet ni hur många gånger det blivit hål i däcken pga. dessa buskar som finns överallt i kottby?!) hade fåglarna det bra

Prismaresan ska vi sen inte tala om. Klockan var lite för mycket för en måndag, första skoldagen efter det sköna lovet, magarna kanske lite för tomma och leksaken han drömt om såååå länge var lite för dyr enligt mig. De köpte nu sen nåt som fick kompensera "drömleksaken" (jösses, det har kommit någon NY  sak man ska samla av *fula ord*) men endå sprutade tårarna till slut nästan också på mig då jag ännu vid kassan trodde jag tappat mitt bankkort. Som tur hade det bara fallit ur plåmboken ner på bottnet av väskan. Urk.

Senare, då de små liven sov sött tog jag ännu skidorna och stavarna under armen och skidade i över en timme igen. Men hjälp mig ni kloka. Vad gör jag fel då det igen bara ville glida bakåt. Mycket bra träning för armarna visserligen men då jag nog hellre sku svoosha framåt som i förrgår, det är på nåt sätt trevligare endå. Vallade ännu med nåt nyt pikapito igår då det lät som om det sku hålla bättre än pikaluisto som ju inte funkade senast.. men, men..

2 kommentarer:

  1. va mysiga bilder! Tack för kommentaren! Hoppas allt e bra med dig!

    SvaraRadera
  2. Tack. :) O här är allt bra! Hoppas bara på ny snö och köldgrader, det regnade bort en massa idag. :(

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)