torsdag 22 mars 2012

BRAK

Ja så började förresten morgonen. Det var tamburens stora kläd/väsk/stuff-hängare som lossnade från väggen och föll i golvet med ett brak. God morgon på dig bara liksom. Måste ju städa bort allt direkt då glasen och de långa stängerna sku transporteras genom lägenheten och ut till balkongen. På kvällen då vi kom hem ifrån parken tog Bob the builder (alltså jag) itu med saken och fick den upp på väggen igen. Väggarna här är helt skrattretande, materialet sku väl Trull lätt kunna sparka en liten fot igenom om han hade lust. Då talar vi om en liten knodd som blir ett och ett halvt först den trettionde denna månad.

Ja den fina tavlan i deras rum kom också ner idag. Brak. Välte ner allt från hyllan under samtidigt. Det där super dubbelsidiga tejpet sitter fint kvar fast på väggen, men tydligen funkar det då inte på styrox. Får väl spika fast konstverket imorgon, nu har jag provat på det mesta nämnligen.

Så ljög jag tydligen i inlägget under. Hade visst inte alla springkläderna i smutskorgen, har tydligen bara tvättat någon  maskin i dimman, det är så rutin det här med tvättande att man snart kan göra det i sömnen. Sex kilometer orkade jag trots den hemska tröttheten som antagligen var orsak till den stegring jag hade innan jag gick ut för att springa. Behövde springa för att orka stanna hemma med alla imorgon. Nu verkade nämnligen Tripp såpass förkyld och glansögd att han får stanna hemma imorgon. De har dessutom gymnastik på fredagar.

Sov gott! Hoppas man får sova lite själv också. Sover i sällskap att den äldsta och den yngsta som innan de somnade låg och kramades så mitt hjärta smalt riktigt ordentligt. Tänk att man har fått äran att vara mamma till de där underbara små typerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)