torsdag 22 mars 2012

En mulen torsdag

Mulen på alla vis. Sov knappt en blund förra natten, en viss kort typ var riktigt hopplös och ville stiga upp tre-fyratiden. Steg upp och fick fundera på om skolpojken var i skick att gå till skolan eller inte. Själv tyckte han att han absolut inte kunde gå men jag var den elaka mamman och tyckte han nu inte var sååå sjuk. Hamnade också äntligen ta i bruk skotorkaren imorse då hans stövlar ännu var helt våta efter gårdagen. Den har stått och samlat damm rätt länge nu,så bra att den används också.


 Kollade ut genom fönstret på morgonen, lite efter nio. Vi sku träffas på busshållplatsen man ser från vårt fönster med resten av klubbisarna. Jösses, var det tjugo över vi sku träffas, där var så många barn redan och väntade?! Det är inte alla dagarna vi får på oss ytterkläderna SÅ fort. Men nej, det var inte idag träffen var tjugo över, det var nog halv tio som vanligt. Tydligen är vissa bara mer i tid än andra. ;) O oj så mitt hjärta smälter varje gång jag ser dem åka/gå på utfärd, med de gula västarna och små väskorna på ryggarna. Glada och förväntansfulla, samtidigt som vissa har oron i blicken. Idag bar det av till brandstationen i Hertonäs, en mycket lyckad utfärd tydligen!

Minns ni glasen som sku komma till balkongen i början av veckan. Nå de hade inte ännu heller kommit på morgonen. Såg en av jobbmännen i trappan bredvid och gick modigt fram och frågade om man fick önska sig att de inte sku komma just då vi sku hem och sova dagssömn. En riktigt snygg och trevlig typ sa att det passar ju såklart! Problemet var bara min lilla son som inte tyckte vi sku sova på dagen heller. Argh.Men en liten stund fick jag åtminstone slumra till innan det var dags att gå iväg till parken igen. O då vi kom hem stod glasen på balkongen, nu får vi se hur många månader det tar innan de hinner komma och sätta upp dem också. Synd att de inte kommer nu genast, växterna blir så tunna och rangliga då jag hamnar ha dem inne och förkultiveras.

Brrrrrr brrrr, en massa bilar att välja mellan
och så promenerade vi hem, sicksackande mellan bruna högar..
 Nu ska jag väl ta itu med maten. Så ska vi se om jag sku hitta någå sportigt att dra på mig då alla mina vanliga springkläder är i smutskorgen. Det är en sak det blir mer av då sambon är hemma, byk. Inte bara hans kläder utan alla mina helt egna sportkläder. Behövs nämnligen fortfarande ett par lager om inte man vill frysa på de blåsiga åkrarna. Sprang både söndag och måndag, på tisdag var jag också och skidade i en timme. Får se om det var sista gången för i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)