söndag 11 mars 2012

Torsdag

Men inte vilken torsdag som hellst! Det var ju kvinnodagen! Brukar verkligen inte fira det på nåt sätt, tänker bara kanske lite extra på hur bra ställt vi har det här i vårt land, vi kvinnor. I år drog jag faktiskt på mig en kjol, dagen till ära, då jag gick efter Trapp från klubben. Det var dagens dresskod hade jag fått höra på tisdag. Till och med Trapps favoritledare (manlig) hade en utklädningskjol på sig. Tummen upp! Vi spenderade igen hela dagen i parken. För Trapps del blev det en sådär sju och en halv timme. Ändå hade han inte velat gå hem då jag sa att jag var tvunget att börja förbereda middag. De lekte igen med skolpojkarna. Också Tripp fick vara med denna gång igen då svärfar hämtade honom från skolan. Roligt att se dem alla tillsammans. Elva små huvuden satt där kring arenorna igen som mest. Nu var där också några flickor som ville prova, det kändes bra. Annors tycker jag det är lite sorligt flick-och pojkindelat i detta eftis. Har en hel del jag sku göra annorlunda om jag vore ledare där.. Barnen är nog rätt vind för våg tycker jag, får bara grälor om de gjort nåt dumt (främs pojkarna då). Tråkigt.

Den bäst använda 1 euron tror jag, köpkärran alltså. Där sitter han mest hela tiden och ser bedjande på en. Skuffa omkring mig! 

Vi var ute i snålblåsten då dörrarna inomhus började stängas. Kallt och halt. 

Här trivdes de ännu med Bleyderna i någon timme

Bådas fina Beyblade lådor och en "arena" som släpas fram och tillbaka till parken.

Min älskling hade varit till butiken med Ukki och köpt min favorit shoklad (Geisha) åt mig och lakrits åt dem för att fira kvinnodagen. Där framme ser ni ettåringen som inte lever i en bubbla, han VET att de har godis!

Jag kände mig snäll och stekte en hög spenatplättar och gjorde smoothie för första gången på länge. Sylten ni ser är av den där goda jag talat om förr. :)

Men någon hann inte äta tallriken tom innan sömnen trängde på. En bra men lång dag bakom..

4 kommentarer:

  1. Åh, varför kan inte min son gilla Beyblade? Eller Pokémon? Nåt annat än det eviga klippandet med sax eller tepjande av saker på väggar och dörrar. :P

    SvaraRadera
  2. Oj, så jag skulle önska en bild i albumen av barnen som skulle somna vid matbordet. Men nix, man får vara glad de gånger de somnar i bil.
    Tror nog det är dags att flytta A tillsammans med W, för inte sover någondera av dem länge på morgonen, då kan de ju underhålla varandra en stund(hoppas man). Men A sover nog bättre nu än på länge.Vaknar mera sällan nattetid numera och även dagssömn sover han bra. Men tror nog det var utv.med språket också. Numera kna han nog en 50-60 ord, ok, man måste ibland få ordet i rätt sammanhang för att förstå, men helt otroligt har det gått framåt. En dag sade han tom två ord, pappa hosta:)

    Men klubbhuset verkar ju vara super!!

    SvaraRadera
  3. Bitte, men o andra sidan är det bra med fantasi och konstnärlighet också! :) Nog har vi haft perioder då de bästa leksakerna varit ett gäng målade wc-pappersrullar också. ;) Han är ju ännu rätt liten er son, det hinner komma VILL HA (insätt leksak) perioder än!

    Veronica- nå inte händer det nu precis alla dagar här heller. ;) Han somnar knappt i vagnen denhär.

    Ja man kan väl alltid flytta dem tillbaka om inte det funkar. Har ni mörkläggningsgardiner? Ljuset, det underbara men samtidigt hemska ljuset är ju tillbaka nu på morgnarna.. O ojdå så han pratar. Den här säger fortfarande inte många ord. :/ Men han försöker nog mer och mer uttala nåt efter en, sällan låter det dock som det borde. :D Men det kommer, det kommer.

    Det är nog rätt lyxigt att bo så nära en så välfungerande park måste jag medge. Man glömmer den emellanåt (eller har fått nog helt enkelt) men nu på vintern har det varit lyx att gå in och äta lunch i sällskap av andra vuxna (har med egen) och se barnen trivas så bra. Kanske ni vill komma och hänga med oss någon gång? :) Mot våren har de grilldagar också då grillen kommer ut på terassen till allas förfogande. Väntar på det! :)

    SvaraRadera
  4. har nog tänkt att man borde hinna komma och träffa er, något tag:)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)