måndag 5 mars 2012

Inte bara för att retas

Men för att jag håller på och tappar vettet med den lilla företagsamma klätterapan med lite mindre förstånd i det söta huvudet. Igår medan jag städade hann han med en hel massa. Städade jag i ett rum hällde han ut alla lådor med leksaker i ett annat, pysslade efter lite brrrrr ljud och stolskuffande i lavoaren eller doppade armarna i akvariet, satt på datorbordet, lekte med att stänga och sätta på tvättmaskinen,doppa händerna i vessabyttan,skaka på blomhyllan,hacka på tv:n eller drog ut alla böckerna ur bokhyllan -igen.  Tråkigt var det helt tydligt utan bröderna. Men så då jag sytt fast banden på sittdynorna till köksstolarna (det fanns tydligen en orsak till att de bara kostade lite på två euro på rea, banden slets av samma dag de kom i användning) kom jag på en idé. Blev trött på att ha alla stolar att ligga på golvet,dessutom har han lärt sig att lyfta upp dem. Upp på bordet kommer han oberoende..Så min lösning är -gummiband runt stolsbenen!  Så nu sitter alla de det går att skuffa runt på fast i bordet (borden,också stolen vid den lilla pulpeten sitter fast). O oj,oj så ungen varit arg på mig!
                                                  Förgrymmade mamma!!

4 kommentarer:

  1. stakin vad sur han ser ut :D men lite sitter jag nog här och skrattar ändå! Hätä keinot keksii, eller hur?
    Kämpa på som "ensamnstående"!

    SvaraRadera
  2. Ja han har vilja den ungen!! ;) Jo inredningen hos oss är jääätte snygg för tillfället. En massa hemgjorda barnlås. :D Men han är faktiskt rätt hopplös för att vara ärlig.
    O tack! One down, lite för många kvar.

    SvaraRadera
  3. Tycker jag faktiskt själv också! ;) Man får ju loss stolarna själv genom att lyfta lite på bordsbenet men den lilla fattar inte (som tur!) det än.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)