tisdag 27 mars 2012

Ledsen och besviken

Vi var och hängde i parken idag efter klubben.
De hade förresten en fin utfärdsdag igen, först åkte de till vinterträdgården och så gick de ännu till stadiontornet och åkte upp, ganska häftigt. I vinterträdgården hade hans faster plötsligt sett ett bekant ljust huvud, tänk att de råkade vara där samtidigt! Fast han hade tydligen varit helt besvärad då hon kom och säga hej medan de åt sitt mellanmål.
Men ja tillbaka till efteråt.. De hade som vanligt beybladen med sig, alla, så de kan låna ut av dem till andra och på så sätt få bra matcher och så har alla det roligt. Nåt jag försökt uppmuntra dem till. Tyvärr? Ibland är jag bara SÅ besviken på området vi bor på. Hur ingen lär barnen nåt och de får uppfostra sig själva (vilket ju inte blir till nåt). Orsaken till besvikelsen är den att Tripps nya importerade beyblade försvann (stals). Den han i timtal valde och funderade på medan pappan var på resa. Hans pris att de var snällt i två veckor med mig. O nu är den borta. :( Stackarn brast ju i gråt och hatar alla de andra pojkarna nu. Vi som annors också haft lite fördomar mot stackrarna på området, det blev inte precis bättre av detta. Nu är det bara att hoppas att den som tog den tar sitt förnuft till fånga och lämnar tillbaka den. De går nämnligen inte att få tag på i Finland och jag känner ju mig skyldig då jag försökt lära dem att dela med sig. Skit också säger jag bara! Morr!
Den ända jag faktiskt tagit närbild på då jag tyckte den var så fin. Tydligen tyckte också någon annan det. :( 

11 kommentarer:

  1. Åh nej! Så orättvist! Att man straffas för att man gör rätt. Det har jag så svårt för. Hoppas han kommer över sorgen :( Eller allra helst så klart att han får tillbaka den!

    SvaraRadera
  2. Nå jag hoppas också han får tillbaka den! Jag bad sambon printta ut bilden ovan och så tänker jag skriva nåt vänligt men bestämt under. O tyvärr tror jag det får vara slut på lånandet nu, sorligt, men då man inte kan lita på dem. :( Vissas föräldrar (till de vildaste och olydigaste barnen) är jag dessutom lite rädd för så man kan inte ens försöka reda ut det med dem. Men hoppas på att samvetet börjar gnaga hos tjuven. De kan åtminstone inte leka med den i parken då man förklarar åt dem att de inte finns att köpa av här.
    Men usch då verkligheten slår mina fina i ansiktet. :( Att man inte kan lita på alla.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att den skyldige lämnar tillbaka den. Låt boven göra det anonymt, det kan annars vara oerhört skrämmande för ett barn...fast de ångrar sig hur mycket som helst..

    SvaraRadera
  4. Ja jag tänkte nog genast att det säkert är ända alternativet, att den får smyga in den i till parken på nåt vis. Hoppas bara att den gör det också!

    SvaraRadera
  5. Tänkte också direkt på en bild ni kan hänga upp. Sedan kanske ni kan berätta att alla inte är så ärliga. Därtill att de inte tar sina bästa leksaker med till det stället, utan vissa saker får hållas hemma. Sur blir man då folk bara tar, men vad göra:(

    SvaraRadera
  6. Nej fy såna barn det ska finnas :( Sorligt när dina gör fint genom att dela med sej och sen lider de själv.

    SvaraRadera
  7. Usch vad tråkigt! Vi får hoppas på det bästa, att den kommer tillbaka till rätt ägare.

    SvaraRadera
  8. Ja nu får det nog bli strängare regler. :( Han ville ju bara så gärna visa upp de nya han fick då de hade pratat om att han kommer att få dem förra gången han var där. O så gick det som det gick. :(

    Anni- Nå nu känner jag att man kanske inte bara kan skylla på barnen, de får ju det (eller får inte det) hemifrån, många får nog uppfostra sig själva här på området.. :( Men ja han ju sådana samvetskval nu då det är mitt fel att den försvann, att jag inte fattade att vakta bättre.

    oca- Ja idag hade den åtminstone inte dykt upp. Får ta och prata med dem imorgon, idag var ingen kvar av pojkarna då jag var där förbi.

    SvaraRadera
  9. Stackars liten!:( Man blir så ledsen att det finns barn vilka inte förstår att stjäla är fel! Hoppas den har en förståndig förälder vilken märker att barnet har nåt som inte tillhör honom och Tripp får den tillbax!
    Här har vi oxå en ledsen tjej ikväll. Hon är ända på klassen av flickorna vilken inte är bjuden på en klasskompis kalas! En till flicka är inte bjuden men hon är på resa. Orsak; flickan fick bara bjuda 8 kompisar! Hur tänker man som förälder där då man lämnar en objuden? Och flickorna brukar leka tillsammans på fritiden. Lika var det förra året, ändå bjöd J flickan på sitt kalas för jag tyckte det var fel att lämna henne objuden... Men i år tänker jag nog vara lika "dum" som den andra mamman...

    SvaraRadera
  10. Oj nej vad hemskt! :( Ja vi brukar ju också ha gräns på gäster,bor ju så himla trångt, men om det nu bara är EN till som sen känner sig utanför så tycker jag nog mamman kunde ha tänjt gränsen. Men ja, antar att du väl måste lära henne "kantapään kautta", om det nu sen hjälper.

    SvaraRadera
  11. Jo förstår det att man int kan ha en massa gäster om man bor trångt. En självklarhet. Dessa bor ändå inte trångt, utan ungefär som vi. Visst har jag själv oxå suckat över livligheten på J:s kalas då de har varit som mest 13 st, men det går(om man har rum). Den äldre J med oss har bara fem pojkar till som klasskompisar, resten flickor, men vissa år har han fått ha hela klassen på kalas då han har velat och andra år bara pojkarna. Men då oxå alla pojkar för att ingen ska känna sig utanför. Man skulle ju inte vilja straffa barnet i fråga här, men eftersom det är andra året så känner jag inte för att bjuda flickan då J fyller 9. Eller som J sa "Då ska hon få se hur lessamt de e att int bli bjuden..." Kantapään kautta jo...

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)