måndag 19 mars 2012

En tom kappsäck

Världens bästa leksak kanske. En tom kappsäck. Det är bara jag som inte legat inne i den idag. Det har varit en Beybalde arena, en buss och en bil,ett superbt gömställe,ett ställe att sitta och fundera på och så en kappsäck att åka runt i, deras favorit! Hur de ska gå med på att låta oss föra den tillbaka till sitt ställe, förrådet, är ett litet frågetecken.
Vi hittade mitt gamla spänne också inuti den. Passade så fint på Trull.
Pappan rymdes nästan om man klämde tillräkligt hårt

Här nedan ser ni det roligaste. Packa in Tripp och föra honom på en tur inne i kappsäcken. Till sist sku han gissa var han var och så släpptes han ut. Nästa i tur var sen Trapp. Trull behövde inte bli inlåst,tyckte jag..


Pappan hade med sig fyra av de här, Beyblades straight from France. Tyckte denna var rätt snygg.

Plutten sov i tre timmar på dagen. Ett rekord. Sen var han lite supersöt med spännet i håret.
De två yngre kollar Maa aikojen alussa fodralet. Filmerna blev pop nu igen med Trapp. Roligt. De var Tripps favoriter också som yngre. Dinolådan har inte varit i så fliutigt bruk på sistone och jag är glad om de leker med dem lite mer. Dinon är alltid bra!

Sen tog jag och tvingade ut hela den manliga skaran någon timme medan jag tehostädade lägenheten och dammsög. Så var det dags att tömma balkongen på saker (eller ställa allt längs med väggen mot huset) så de kan komma och laga glasen. De som inte fattar vilket jobb det är har inte sett a) storleken på vår balkong (har inget att klaga på här, den är enorm!) och b) mängden av saker vi har där. Skåp,bord, massvis med lådor fyllda av krukor och så alla skidor,pulkor,sommargrejjor, ja allt man brukar ha i tex. ett garage.  Men det gick rätt fort ändå då jag började lite smått dagen innan och så övade jag ju mig på hösten då jag hamnade göra samma så de kunde komma och mäta. Nu är det bara att vänta och se när "gubbarna" dyker upp.

Då barnen somnat gick jag också ut för att springa första gången på två veckor. En timme underbart springande. Tom. de små isbollarna som piskade ansiktet kändes bra! 

4 kommentarer:

  1. De har då inte klaustrofobi;) Var säkert en uppskattad lek.
    Så söt han är med sitt spänne, och tänk att det får sitta kvar.

    SvaraRadera
  2. Jo mig får man då inte in dit. ;) Huu.

    Ja han var det! Synd att man inte får pyssla mer med deras hår. Det är ju rätt roligt! Nu drogs det av sen då han fattade att det hängde nåt där i håret, men länge fick det sitta kvar.
    Elias brukade gilla att ha spännen,då hade jag ännu en massa olika i olika färger.Han ville också länge ha långt hår.

    SvaraRadera
  3. Jag köpte en låda till ungarnas leksaker på Citymarkets rea/mammuttigrejs. Best 4 euros ever spent. Det var ju helt sjukt roligt att leka _i_ lådan. :D

    SvaraRadera
  4. Vi hade också pafflådan förra vagnen kom i som lekstuga i vårt vardagsrum i säkert någon månad. :D Lådor är alltid bra!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)