lördag 24 mars 2012

Hur ska jag klara det?

Eftersom det är ungefär fem år sedan jag senast sov en hel natt utan uppvakningar och mina nerver varit ännu kortare än vanligt pga. den yngsta i familjens dåliga sovvanor och skolpojkens tidiga väckningar tyckte sambon det var dags att de sku prova på det här med att sova borta hemifrån då de ändå var på besök hos hans föräldrar. Hittills har jag motsatt mig, ammar ännu på kvällarna och på morgonsidan (och innan dagssömn). Desstuom är han ju min bebis! Min lilla knodd, min mjuka gosunge.  Men idag fick de mig övertalade att låta dem prova. Men istället för att jubla sitter jag mest och funderar hur JAG ska klara av att inte få sova bredvid min mjukis med de små andetagen (och de hårda sparkarna, plötsliga pigghetsattackerna mitt i natten och det evinnerliga vattendrickandet då han inte plötsligt brister ut i spontansång där i nattens mörker). Antar att han säkert klarar sig helt bra, han har ju resten av familjen där. Men är han inte lite liten ändå? Fast tror nog det gör mig gott att sakna lite också. Det har varit lite väl intensivt på sistone om jag får säga. Känns riktigt skönt att bara  ha mig själv här hemma, fast man nog hela tiden går och väntar på att någon ropar Mammaaa!.
Hoppas jag minns hur man sover också, ibland är det lite jobbigt. Men först ska jag njuta av min lediga kväll. Städa lite i takt med musik. Oh. Lyxen.

6 kommentarer:

  1. Hoppas du sov bra!! Själv sov jag gott, men kort natt på hotell fre-lö. Gjorde sååå gott.

    SvaraRadera
  2. Det gick säkert jättebra. :-)

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja nog sov man bättre än vanligt men det blev nog lite spänt i mejeriet mot morgonnatten så det störde lite. Nu ska man försöka sparka igång sig och vara så effektiv som möjligt innan de kommer hem. :)

    SvaraRadera
  4. Härligt! Hoppas det gick bra för trull också (dom brukar ju sova som stockar om inte mamma är med ;)

    SvaraRadera
  5. Låter skönt! Bara det att få städa i fred.. Hur hade natten gått för Trull?

    SvaraRadera
  6. Han hade nog sovit bättre än vanligt,bara ett par,tre (?) korta uppvak. :) Men oj mitt tappra gryn då han kom in genom dörren här hemma brast han nog ut i storgråt från hjärtat.Tydligen hade han inte gråtit en ända gång på hela veckoslutet och nu brast allt i en stor kram.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)