måndag 12 mars 2012

En söndag på tumis

Ja inte var det nu mycket man fick gjort under veckoslutet. Igår fick vi åtminstone veckans rådd på rätta platser, dammsuget och så torkade vi damm också från blommorna(!).  Medan den lilla badade fick jag också toaletten tvättad och golvet skrubbat, fast det var nog inte det enklaste då jag samtidigt fick putta tillbaka det hala barnet i badkaret så han inte sku slinta och slå sig på det tvåliga golvet. Steppa hann jag också, i en timme medan samma barn mutades med det underbara (/hjärdöda) programmet teletubbies på video. Ja vi har videon i bruk. Dvd:n använder vi sällan oss av då vi inte har en fungerande spelare annat än i datorn. (Har du eller någon bekant en extra,fungerande, ni vill bli av med så..*blinkblink*)

Vet ni förresten vad?! Då alla de små typerna somnat på kvällen fick jag tom. sått en del, tills de små krukorna jag tagit fram tog slut. Inte var det allt jag har att så, inte nära på, men allt är ju hemåt! Kanske man möjligen får någon skörd då också i år, om de nu ens gror (Måste minnas att vattna och sköta, måste!)

O nog var det skönt att få hem de två större på kvällen. De bråkar o har sig och jag älskar att ha det lugnare ibland på veckosluten, men den här gången saknade jag dem lite mer än vanligt. Tur att jag har det i färskt minne  för idag har tålamodet nog varit på prov igen..

Damma,damma stora blomman

Tv:ns makt. Titta,han kan sitta stilla och avslappnat!! 

göra lite moves till musiken med tubbisarna

och där i skyddet av det lilla växthuset står nu några lådor med sådda frön. Chilin fick också flytta in där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)