torsdag 29 mars 2012

I parken

Eller i pölen kan man väl också summera det parkhänget. Där låg han många gånger på mage och plaskade. Till och med pannluggen droppade då jag tyckte vi kanske sku kunna börja gå hemåt..
Men alltså på ett sätt är det nog helt sjukt hur fort snödrivorna försvunnit ställvis. Nu kan man redan cykla på den röda karusellen som synns uppe till vänster. Förra veckan trodde jag det sku ta mååånga veckor innan man ens kunde fundera på saken.En helt klar favorit sysselsättning idag alltså, förutom då pölsimmandet..

Hade också en liten föreläsning för de skolpojkar som var på plats, om stöld och hur det känns. Tyvärr tror jag dock den skyldige inte var på plats, de vildaste typerna var nämnligen inte där idag. En lapp hängde jag också upp i tamburen. Hoppas,hoppas att den nu sku komma tillbaka! Är tom. själv helt olycklig över saken än. Har sådana skuldkänslor.

3 kommentarer:

  1. Vad bra med en föreläsning, kanske budskapet sipprara vidare till den det berör. Hoppas hoppas den kommer tillrätta!

    Skönt med en kall dag och frusna vattenpölar;)

    SvaraRadera
  2. Åtminstone var många väldigt upprörda, och flickorna lyssnade lite vid sidan om de med och kollade på lappen jag satt upp. Tror det gör dem gott att höra lite om hur det känns att bli av med nåt, att inte åtminstone vi bara låter det skyfflas under mattan. En av de andra pojkarnas snurra hade också försvunnit för några veckor sedan, så tyvärr verkar det ju hända. :( Men visst hoppas jag ju också, in i det sista att den kommer tillbaka!

    Ja visst, härligt med snö! ;) (det kom lite här)

    SvaraRadera
  3. Men nu då bild och allt så kan ju den som tagit den inte ta med den och imponera på andra.Ingen idé med att ha den då. Hoppas samvetet bränner på den som snott den.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)