söndag 11 mars 2012

Lördag

Vaknade med värre huvudvärk än dagen innan. Så början av dagen var rätt dåsig. Trull som vaknat nästan tidigare än under veckan var dock en snäll pojke och sov flera timmar dagssömn, och jag sov lyckligt bredvid. På eftermiddagen började minstingens energinivå vara såpass hög att jag bestämde mig för en utfärd till närbutiken. Sammanlagt blev utfärden under en kilometer lång, tidsmässigt tog det över två timmar. Det finns en hel del man kan göra där ute ser ni, förutom att gå framåt, i rätt riktning. Hohhoh. Men han var åtminstone nöjd och det är ju huvudsaken. Hade också med mig några brödbitar till änderna denna gång. Men där var nog så jobbigt för den lilla att hålla balansen. Egentligen ville han ju dessutom bara ner i vattnet ha såg.  Som jag sagt förut, det är nog ännu en bit till att jag kan ha honom att gå bredvid vagnen då vi ska någonstans..

Lilla dinon har äntligen vänt om och kommer i min rikting genom dimman..

Dä, dä, !! 
På kvällen hann jag steppa i kanske förtio minuter också innan klockan var så mycket att jag måste sluta (tänker lite på grannarna nedanför). Kollade på the Voice of Finland samtidigt och nog måste jag säga att det är ett bra program! Får sådan lust att sjunga själv också. Har saknat det mer och mer på sistone, att få sjunga. Se om man ännu har det i sig.

2 kommentarer:

  1. Så söt den lilla dinosaurien är:)

    SvaraRadera
  2. Vi måste nu fort använda den fina rocken som är Trapps/Aamos gamla, den har så härlig färg. :) Den var borttappad tills bara för någon vecka sedan, så det blev inte mycket använt tyvärr. :( Pipon har jag själv sytt till Aamos då han var mindre.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)