söndag 18 mars 2012

Lördag eller Sista dagen

Ja den sista dagen av de två veckorna sambon var och klättrade i Frankrike. De gick ju rätt fort. Samtidigt som jag emellanåt hade lust att lämna leken. De sista dagarna var nog också jobbiga för barnen, åtminstone skolpojken som räknat ner hela tiden. Ja eller det har nog båda de äldre gjort. Alla dagar, från morgon till kväll. -När kommer han? Hur många dagar är det kvar nu? Tripp har ringt honom ett antal gånger de senaste dagarna. Den lilla vet jag inte med. Han var orolig i början men nu har han varit som vanligt de senaste dagarna. Har bara försökt vandra iväg med främmande män. Hih. Det är tex. den manliga park"tanten" som brukar få hans uppmärksamhet.Han som brukar få kramar om benen. De största smilen. Han gillar alltså män. Min lilla gubbe. Ganska gulligt. 
Men ja. Jag försökte locka ut de två äldre igår. Det duggade och var dimmigt,vått och grått. De vägrade. Så jag tog bara den lilla, som absolut ville ut. Som hade stått vid balkongdörren och gråtit hela den tiden jag försökte städa undan lite där innan balkongglasen kommer i början av veckan.  Vi tog alla grenarna där var på vintern och bar dem tillbaka mot skogen där vi hittade dem på hösten. Så plaskade han i pölarna en god stund innan jag tyckte det var dags att gå hem och se vad Tripp och Trapp höll på med. Det var den längsta stunden de varit på tumis hemma. Jag ringde också hem en gång emellan.  -Hej! Vad håller ni på med?  Vi spelar fotis. Bara långsamt. Inte alls hårt. Jo det tror den som vill på! Men de var söta då jag kom hem.  Båda hade grävt fram fotiskläder och de bråkade inte för stunden åtminstone. Men fotis inne hos oss är strängt förbjudet, vi har en SÅ liten och trång lägenhet på fem personer.

Min lilla utemänniska

Till middag tillrädde jag nåt jag bara sett på nätet tidigare. Vi kallade dem för spindelkorvar. Själv modifierade jag lite min egen portion med att steka små tomatbitar i olja med vitlök och peppar till.Sen slängde jag ännu i rucola. Det var godare tror jag.

Eftersom jag hade en "orsak" att baka (Fira hemkomsten av pappan) tog jag och tillrädde morotsmuffinsar. En massa morot fick de i sig. Man kan ju lite lura sig själv att de är halvhälsosamma. Goda är de åtminstone. Lite väl goda.. Men vad gör jag för fel,alla ni superbagare, varför blir de inte höga och fluffiga? De är alltid så platta fast jag tillägger bakpulver och soda. Konstigt.

3 kommentarer:

  1. Tänk, du klarade det i alla fall! Skönt att det är över och du får hjälp där hemma nu!

    Har också funderat på att laga de där knackisarna. De ser så roliga ut. Kanske nu när jag sett att det faktiskt funkar.

    Och så måste jag småle lite åt trull som påminner så om Emil. Han står också vid dörren och ropar "UUT" om det inte går tillräckligt fort efter frukost...

    Ja, och mina muffins blir heller inte fluffiga, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig där.

    SvaraRadera
  2. Ja inte är det roligt att gå ut nu. Vår gård är ishal och Axel (acke som han kallar sig) tar bort handskarna hela tiden och skriker sedan då händerna iskall. Duktig är han trots att han faller än hit och än dit. Att vara ute är iallfall roligt enligt dem. Jag ahr också funderat på korv spagettin, men än har jag inte kommit mig för. Och ja, bakningsråd skall jag inte ge dig;)

    SvaraRadera
  3. Ja nog visste jag ju att jag sku klara det, vi är ändå en hel del bara vi, och det är ju inte första gången han är borta. Det var mer frågan om hur fräckt jag tycker det är att han bara lämnade en hemma, redan färdigt övertrött. :/ Men ja, lite klappade jag nog mig själv på axlarna. Vi bråkade tom. relativt lite. ;)

    Ja de ser roliga ut, men jag varnar dig, det tar en stund att pilla spaghettin igenom. :D Det slutade med att jag pillade kanske en tredjedel igenon, resten var vanlig spaghetti med korvbitar. ;) Nöjda var de ändå!

    Han kan inte ännu säga det så han måst stå där o hacka på glaset och fälla krokodiltårar så man fattar.

    Nämen Acke, nog måst man ju ha vantar på sig. O ja, man har förundrats över hur de ens vågar skrinna där de små bambina på isen.

    Men blaah, muffinstips, hilfe! :D

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)