lördag 3 mars 2012

En ensam lördag

Den lilla sa farväl till sin far och sina bröder igår. Vinkade glatt Haai-haai. Visste inte för hur länge han sku hamna sitta här med tråkiga mig. Ensam. Utan sina favorittyper. Oj så han är vilsen och uttråkad utan dem. Nå, bröderna kommer hem från sina farföräldrar imorgon. Fadern däremot kommer han inte att förstå vart han tagit vägen. Han som är hans favorit för tillfälle. Tycker så himla synd om mitt skrutt. Han kommer ju att tro att han övergivit oss.
Igår, innan de åkte iväg. Tycker de liknar varandra SÅ på denna bild. 
Idag har vi tagit det lugnt. Lekt och läst. Klättrat (alltså den mindre av oss) tills den större av oss blivit smått tokig.. Samlat ihop alla flaskor glas-och metallburkar och först dem till butiken närmast oss där de har insamling. Det hade samlats förvånadsvärt mycket, igen. Klädde oss för soligt vårväder då jag tittat på vår termometer som visade 5+ men då vi kom ut blåste det riktigt isigt och hårt. Brrr.
Soldisco i vardagsrumsfönstret

Lilla höjdälskaren

Sa jag nåt om klättrandet?! Försöker fälla ner stolarna men han har lärt sig lyfta upp dem..

Det fanns inga neutralfärgade solbrillor i Valintatalo. Men formen var bra så de fick duga!
Ooo en så söt flicka! När månne jag får höra det nästa gång?! 

Vi umgicks med lite sådanahär.

Försökte för första gången ha honom att gå hem själv,då vi för en gångs skull hade all tid i världen.
I nåt skede tvingade jag in en ostbåge som tog till sitt värsta skrik  i kärran.. Han går BARA åt fel håll!

Så var jag en dålig mamma och mutade ungen med teletubbies och en pepparkaka för att ens få påbörja städningen som sedan fortsatte hela kvällen. Nu hittar man lite bättre i pojkarnas rum. Men skrapade nog bara lite på ytan. Har nog ett jätteprojekt som väntar på mig innan jag är ens lite nöjd. 
Nu bykupphängning. Underbart..

2 kommentarer:

  1. jag brukar också bära en bångstyrig knackkorv, som bara springer åt motsatta håll. Värst är det då jag för W till dagis. A bara ränner iväg till olika rum och korridorer. Inte vill han därifrån heller, fattar inte varför HAN inte får bli kvar och leka där.

    Hoppas de två veckorna går fort... det brukar det nog sist och slutligen göra, men kommer ju alltid någon dag som är längre än 24h ;)

    SvaraRadera
  2. Ja jag misstänker att denna korv kommer att passa bättre på dagis än den äldsta gjorde, lika som Trapp riktigt (ännu) väntar på att få börja i förskolan. Tripp ville ju inte börja där alls. Men de yngre är mer vana med andra barn och att det händer. :)

    Ja man får hoppas det. Du vet ju vad du talar om.:) Mest fasar jag för åttans morgnarna, de brukar sova lite längre nuförtiden. Hur jag ska få alla till bussen och skolan i tid är ett lite väl spännande mysterium. O det blir litet många kilometrar i veckan för Trapp att gå (i synnerhet de dagar de redan gått på utfärd med klubben)om inte jag stoppar honom i tvillingvagnen (vilket han ju egentligen är lite för stor för). Det går nämnigen inte att komma fram med ståbräde på vägarna än.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)