måndag 21 november 2011

9 poäng

Det ger jag nog mig själv ikväll.
För jag orkade iväg till skolan med de två yngre.Fast bussen kom inte och vi kom för sent till eftis.Alla var trötta och vi diskuterade ljusets inverkan på orken och att jag gärna gick i ide fram till våren.Mellansonen tyckte inte alls om idén. Han vill åka pulka, skrinna och kasta snöbollar. Inte sova som muminfamiljen.
För att jag inte blev helt tokig på jomandet i butiken på väg hem. För att jag inte blev sur då det inte fanns pepparkaksdeg i den butiken och vi hamnade gå ännu till en annan då jag gått och lovat pepparkaksbak till barnen.
Jag orkade tålmodigt kavla och hjälpa medan jag med andra hjärnhalvan gjorde middag. Brände bara några pepparkakor för att jag litade på vad som stod på degpaketet, vi har tydligen en lite effektivare ugn. Maten lyckades den också. Minstingen blev helt stormförtjust i "makaroni-bolognese" fast den hade tre klyftor vitlök i.
Nu kurerar jag mig med ett glas glögg med vin i.Om rösten sku bli lite starkare och näsan kanske börja andas igen.För er som minns förra gången, oroa er inte, det är vin från samma flaska.
Stackars barn fick ha pyjamasen på hela dagen, bara för att den är så fin. Köpte den då Trapp var baby.

Trull hjälpte också till...

mmm! Här har han ätit sin egen portion, lite av min mat och Tripps rester. Tomatsåsen lossnar inte från bordduken tyvärr.

och så fick man ännu sitt livs första pepparkaka! Livet ler! 

2 kommentarer:

  1. Var inte blygsam, ge dig en 10 poängare med gott samvete bara.

    SvaraRadera
  2. nä,jag förstörde det genom att höja rösten då Tripp åt upp den första pepparkakan han tog ut med formen, som deg alltså. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)